💬
Logga in
Fuska.se

Stand Up I Sverige?

12 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Vem har ni för favorit ståuppkomiker i Sverige? Posta gärna nå skönt klipp med honom/henne. Olikt de flesta andra tjejer så dör inte jag för Björn Gustafsson utan min favorit är nog Jonas Gardell :lol: Annars är nog Johan Glans min favorit. Glans håller ju på med något just nu med Kvarteret Skatan o Gardell är också på G med en ny show som heter Trafikplatsen Glädjen om jag minns rätt, tydligen får man tjugo procents rabatt till Gardells show om man köper biljetterna via hans hemsida :ph34r:

Messiah Hallberg!

Han var med i Comedy fight club och var jäkligt nära att vinna!

Kan dock inte hitta något klipp :(

Nivå 6 · Fuskare

Björn gustavsson!!!

23 Nov 2009
Nivå 1 · Novis

Gardell och Messiah ska ju medverka i Raw denna vecka. Tillsammans med bla. Robin Paulsson, Özz och en kille från USA. En av mina favoriter är nog gamla Eddie Murphy stand-ups eller så Dave Chappelle.

Nivå 3 · Lärling

björn gustavson om world of warcraft i parlamentet :lol:

Senast ändrad:

24 Nov 2009
Nivå 5 · Fuskare

Shan The Man!

Nivå 7 · Fuskare

Björn Gustaffson

Johan Glans

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Johan Glans

Han glänser.
Nivå 11 · Veteranfuskare

Glans

Betnér

Schyffert

Möller

Det finns många jag gillar [:

27 Nov 2009
Nivå 4 · Lärling

Svensk stand up? Noooooes, tycker inte att det funkar, gillar många komiker i sketcher och så men stand up blir fel på något sätt imo.

2 Dec 2009
Nivå 9 · Veteranfuskare

Magnus Betnér

6 Dec 2009
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Möller

Du måste skämta?

Mons Möller är vår tids sämsta komiker.

Skär av hans dubbelhaka och döda honom med den imo.

OT: Magnus Betnér är i världsklass följt av Johan Glans pga. att jag älskar hur han driver med sig själv, sen så måste ju Robert Gustavsson vara med där.

Svullo ska ju också vara på toppen men han sysslade ju inte med standup. Jävla go gubbe ändock

26 Apr 2010
Nivå 1 · Novis

Föredrar svenska komediserier som Solsidan, har inte sett så mycket stand-up faktiskt utöver Jonas Gardells senaste performance i Trafikplatsen Glädjen, men jag gillar ju Jonas så då är det rätt självklart att jag även tycker om hans stå upp komedi :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in