Hoppa till innehåll

Freeruning/parkour


GangstaLean
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har varit intresserad av det länge men har aldrig riktigt tagit första steget.

Jag älskar att klättra och hoppa. Jag flyger ner för trappor och plankar i tunnelbanan, klättrar över stängsel.

Hinderbanor är bäst!

Vet inte om jag pallar börja seriöst. :huh:

Redigerat av Chilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan göra wallflip, backflip, king vault (tror jag den heter eller kong vault :S) och lite mer saker, men jag kuttar inte omkring och gör det utan tycker det är kul hemma på sommrarna när det är tråkigt.

Yey! Så fett, jag skulle också vilja kunna det...

 

Träning ger färdighet. Om du har en studsmatta så är det plus! Jag tror min hjälpte mig väldigt mycket.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul är det. Men seriöst, hur fjantigt ser det inte ut när 10'åringar kommer springande på en tunnelbana och tror att de ser coola ut, fast i själva verket ser de ut som chiwawas som försöker klättra över ett staket. Jag vet, det känns coolt, men filma er själva ^_^.

 

Testade lite förr, fast bor ute på landet, finns inte så mycket att "klättra" på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är löjligt =/ Bara massa P10-or som springer omkring och tror att de är coola. Så, jag tycker nog mer synd om dig. Sen har det ju faktiskt blivit något i Frankrike, men det är ju att vänta när alla där har mentaliteten av en P10a.

 

Tycker Freerunning är väldigt grymt, om man är bra på det. Hoppar ner från ett 4 vånings garagehus, våning per våning, eller hoppar upp på ett högt tak genom wallrun. P10or eller "mentalt p10or" är bara omoget att säga, skärp dig för fan! Dock tror jag ingen som inte är runt 18+ kan vara så bra på det. Att springa upp mot en vägg och göra en backflip är inte coolt på något sätt om det inte är högt så det går söligt när man gör den, utan att slå ihjäl sig. Att hoppa från en höjd till en annan är inte heller så awesome, då man själv när man tittar inte kan räkna ut hur högt det är på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är väldigt underhållande att se på.

 

Vad heter den filmen som typ är baserad på detta. Ungdomar som flytt från sina föräldrar och alltid bär masker ?

Med Jackie Chan. typ Old Police Story, kolla imdb på Jackie Chan.

 

Dock handlar det mer om rånare, polismördare och sånt. Dom åker omkring på cyklar och inlines och har sig.

 

 

 

http://www.imdb.com/title/tt0386005/

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är väldigt underhållande att se på.

 

Vad heter den filmen som typ är baserad på detta. Ungdomar som flytt från sina föräldrar och alltid bär masker ?

Med Jackie Chan. typ Old Police Story, kolla imdb på Jackie Chan.

 

Dock handlar det mer om rånare, polismördare och sånt. Dom åker omkring på cyklar och inlines och har sig.

 

 

 

http://www.imdb.com/title/tt0386005/

 

Filmen kanske inte är baserad på det.. xD

Men iaf, asiatiska ungdomar som kommer från rika familjer. Som har masker på sig och gör inbrott.

 

Patetisk förklaring, lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...