Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om James Cameron's Avatar?


Sinclair
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Själva filmen är kass - Hemsk rakt igenom. Man lär aldrig känna karaktärerna (Enda jag kände för när den dog var Grace, och detta bara för att jag såg henne som Sigourney Weaver/Rippley - Och militärtjejen som jag inte ens kommer ihåg namnet på (Hon är den där "I got guns too, bitch"-tjejen). När hon dog var jag typ "Huh... Synd att hon dog, jag gillade hur hon sa Bitch ofta..". Storyn fallerade på flera ställen också, och själva tidsgången var som ur en disneyfilm (Musikmontage när han lär känna the Na'vi etc - Och inte ens gjort bra).

 

Musiken var kass - Inte dålig på så sätt, men helt o-originell och livlös. Det är som om man tagit musik från någon random äventyrsfilm. Det var inget som var sitt eget (Som t.e.x Star Wars musiken eller Lord of the Ring kompisitionerna).

 

3d tekniken däremot var ju helt underbar (Ser man det i 3d är det värt - Kanske inte 150kr som det kostar, men visst, får du chansen). Under första halvan av filmen är allt segt, och 3dn är inte på topp då det tar ca en halvtimma innan ögonen vänjer sig helt och hållet till den - Men andra halvan av filmen är rent visuellt gorgeous. Det kändes verkligen att man var inne i Pandora.

 

Ska ni nu se den - Se den i 3d (Det är vackert på så sätt), men förvänta er ingen episk story eller inlevelse. Skulle aldrig kunna tänka mig att se den i 2d.

 

+1 för Avatarsex. (Not in that way!) - Det var gjort på ett sätt som var mindre "Hollywood - Think of the children" way utan mer authentiskt. Lite random dock, men det var väl en av de mer välgjorda scenerna (Och intressanta - Storyn var ju så kass).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fällde tårar vid flera tillfällen under filmen. Tycker det var väldigt mycket inlevelse, det var ju det som gjorde den så bra, att man kunde känna med de datoranimerade figurerna och verkligen leva sig in i dem.

 

Men det är klart, om man sitter där inställd på att hitta fel så kommer man ju hitta det också. Men om man slappnar av och inte har några skyhöga förväntningar så förstår jag inte hur man kan säga att man inte lär känna karaktärerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är klart, om man sitter där inställd på att hitta fel så kommer man ju hitta det också. Men om man slappnar av och inte har några skyhöga förväntningar så förstår jag inte hur man kan säga att man inte lär känna karaktärerna.

Nej då, jag förstår hur vissa kan gilla filmen - Det är ju samma typer som skrattade högt varje gång någon sa "Bitch". Låga förväntningar gör inte att man inte lär känna karaktärerna bättre; Det är ju som att sluta se Rött bara för att man inte gillar färgen.

 

Animationerna var ju wicked nice och detaljrikedomen, men rent handlingsmässigt var filmen dåligt gjord. Själva storyn var ju bra, men sätter den är gjord rent cinematiskt är inte alls något vidare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är klart, om man sitter där inställd på att hitta fel så kommer man ju hitta det också. Men om man slappnar av och inte har några skyhöga förväntningar så förstår jag inte hur man kan säga att man inte lär känna karaktärerna.

Nej då, jag förstår hur vissa kan gilla filmen - Det är ju samma typer som skrattade högt varje gång någon sa "Bitch". Låga förväntningar gör inte att man inte lär känna karaktärerna bättre; Det är ju som att sluta se Rött bara för att man inte gillar färgen.

 

Animationerna var ju wicked nice och detaljrikedomen, men rent handlingsmässigt var filmen dåligt gjord. Själva storyn var ju bra, men sätter den är gjord rent cinematiskt är inte alls något vidare.

 

Låga förväntningar gör att man slappnar av och har lättare för att ta emot känslomässiga intryck. Höga förväntningar gör så att man har lättare för att leta fel gentemot hur man hade förväntat sig filmen och får då svårare att slappna av.

 

Men om du slappnade av och inte hade skyhöga förväntningar, eller var inställd på att ha en alternativ åsikt så låter jag dig tycka vad du vill. På det du skrev kändes det som du inte kände efter "med ditt hjärta" bara, men vad vet jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...