WASD Skrivet 3 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2010 (redigerat) Jag håller på med ett simpelt program/spel som man ska klara så snabbt som möjligt, och jag vill ha en klocka som kör i bakgrunden som sedan visar hur lång tid man tatt på sig när man klarat det. När jag googlar får jag bara upp massa långa koder (som denna) som jag inte riktigt förstår hur man ska hantera. Här är "spelet". import javax.swing.JOptionPane; public class Main { public static void main(String[] args) { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Keyboard Speedtest\nSkriv nummer 1 till 30\nTryck Enter efter varje nummer"); int x = 0; for(int i=1;i!=31;i+=0){ String asd = JOptionPane.showInputDialog(i); if(asd==null){ return; } try{ x = Integer.parseInt(asd); } catch(Exception e){x=0;} if(x==i){ i++; } } //här nånstanns ska den säga "Du klarade det på x sekunder" } } Redigerat 3 Januari 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2010 Vet inte hur man får en klocka som körs i bakgrunden, varför ska man förresten ha det när man kan ta skillnaden i tiden vid start och tiden i slut. T.ex: long startTime = System.currentTimeMillis(); // KOD SOM KÖRS long endTime = System.currentTimeMillis(); System.out.println("The code was executed in " + ((endTime - startTime) / (double)1000) + " seconds."); Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2010 Ja det var en bättre lösning^^ Tror jag klarar resten själv, skriver här igen annars. Tack för hjälpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2010 (redigerat) Ja det var en bättre lösning^^ Tror jag klarar resten själv, skriver här igen annars. Tack för hjälpen. Varsågod, men kom ihåg att datorn som programmet körs på troligen inte har så bra precision på klockan så de decimaler som visas i slutet är troligen felaktiga. Redigerat 3 Januari 2010 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2010 Funkar perfekt :) Tog tid med min ipod och på 30 sekunder visade programmet 29.854, men jag kan ju inte mäta exakt heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.