Hoppa till innehåll

Acne Och Finnar.


Ibanez
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

Kläm ut skiten, bästa sättet. Har klämt i runt 5 år nu, har varken finnar eller ärr. De som säger att man inte ska klämma brukar vara samma personer som går runt med 20-tal finnar i trynet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skulle tro att varje läkare står fast vid att klämmande är det värsta man kan göra.

Själv försöker jag sluta...

 

Har haft finnar som värst sedan några år sedan, och har använt 2 salvor. Nu äter jag 3 tabletter roaccutan om dagen, som tyvärr inte gynnar huden. Huden flagnar, märks speciellt på läpparna som är torra och går sönder hela tiden.

I denna medicineringsplan ska det vara "färdigt" till Maj/Juni kanske.

Och take this.. Varje tablett kostar 9 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kläm ut skiten, bästa sättet. Har klämt i runt 5 år nu, har varken finnar eller ärr. De som säger att man inte ska klämma brukar vara samma personer som går runt med 20-tal finnar i trynet.

Kanske för att det går att klämma om man har lite finnar, men om man har större problem med ett 20-tal finnar i ansiktet går det inte att klämma, eftersom att de finnarna troligtvis är större och av annorlunda karaktär dessutom.

 

Jag vet för jag har klämt en hel del och inget blev bättre av det. Ytliga finnar som ser gula ut ovanpå huden går om man är noga med att rengöra, men större finnar som ligger under huden blir jätteinfekterade nästan varje gång. Det resulterar oftast i att de växer och att huden på dem töjs ut och dör delvis, så man får ärr. Dessutom har jag fått fler finnar när jag klämt eftersom jag smetat ut bakterierna.

 

Så om du har lite finnar är det inte för att du klämmer utan för att du har naturligt lite finnar. Sluta kläm och du ska se att du inte kommer ha fler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kläm ut skiten, bästa sättet. Har klämt i runt 5 år nu, har varken finnar eller ärr. De som säger att man inte ska klämma brukar vara samma personer som går runt med 20-tal finnar i trynet.

Att klämma och röra på finnarna är nog det sämsta man kan göra. Leder oftast bara till mer finnar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alldeles nyligen beställt vitamin B5 också, och ska testa hur det fungerar.

Jag har läst om vitamin B5 på ett annat forum. Jag har sökt på det och läst om det på olika sidor. Jag funderar på att testa det. Det verkar bra, men dyrt.

 

Var beställde du vitamin B5 om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alldeles nyligen beställt vitamin B5 också, och ska testa hur det fungerar.

Jag har läst om vitamin B5 på ett annat forum. Jag har sökt på det och läst om det på olika sidor. Jag funderar på att testa det. Det verkar bra, men dyrt.

 

Var beställde du vitamin B5 om man får fråga?

 

Clearly gone. http://www.vitaminb5.se/?gclid=COG9trDPl58CFcor3godzSo5MA

 

Har jämfört priser hos bl.a. sidor för kosttillskott, och det billigaste alternativet jag kunde hitta var faktiskt ovanstånde länk. Frakten är dock lite tung, 90 kr eller nåt sånt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alldeles nyligen beställt vitamin B5 också, och ska testa hur det fungerar.

Jag har läst om vitamin B5 på ett annat forum. Jag har sökt på det och läst om det på olika sidor. Jag funderar på att testa det. Det verkar bra, men dyrt.

 

Var beställde du vitamin B5 om man får fråga?

 

Clearly gone. http://www.vitaminb5.se/?gclid=COG9trDPl58CFcor3godzSo5MA

 

Har jämfört priser hos bl.a. sidor för kosttillskott, och det billigaste alternativet jag kunde hitta var faktiskt ovanstånde länk. Frakten är dock lite tung, 90 kr eller nåt sånt.

 

 

Aha, okej. Har kollat in den sidan, men ville helst hitta på Apoteket eller i butik.

Men det får väl blir den sidan i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha, okej. Har kollat in den sidan, men ville helst hitta på Apoteket eller i butik.

Men det får väl blir den sidan i så fall.

Det är ingen allmänt spridd åsikt att det skulle hjälpa mot akne, därför säljer inte apoteket det. Många forskare tycker det saknas belägg för det m.m.

 

Kunde inte låta bli att testa själv i alla fall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha, okej. Har kollat in den sidan, men ville helst hitta på Apoteket eller i butik.

Men det får väl blir den sidan i så fall.

Det är ingen allmänt spridd åsikt att det skulle hjälpa mot akne, därför säljer inte apoteket det. Många forskare tycker det saknas belägg för det m.m.

 

Kunde inte låta bli att testa själv i alla fall. :P

 

Okej
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...