Hoppa till innehåll

Cod4 Bättre Än Mw2?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Är det bara jag som tycker att Cod4 och World at War är bättre än MW2?

 

MW2 är skitdåligt jämfört med cod4. MW2 saknar bullet registration 5/10 för mej, jag skjuter en kille i skallen på min skärm, enligt spelet missar jag. Och spawnsystemet är också katastrof, ibland kan motståndare börja bakom en.

 

Cod 4 led inte av dessa problem, man kunde börja på ett säkert ställe. Och om man sköt på en kille, då registrerades iallafall kulan som antingen en kill eller hitmarker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att du missar kanske beror på att det laggar, eller att du har en allmänt dåligt internet!

O, justja, glömde berätta att jag har en bra internetanslutning, minst en "3 bar connection" varje match.

Och jag missar inte, jag skjuter rätt på.

 

Återgå till tråden nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att Cod4 och World at War är bättre än MW2?

 

MW2 är skitdåligt jämfört med cod4. MW2 saknar bullet registration 5/10 för mej, jag skjuter en kille i skallen på min skärm, enligt spelet missar jag. Och spawnsystemet är också katastrof, ibland kan motståndare börja bakom en.

 

Cod 4 led inte av dessa problem, man kunde börja på ett säkert ställe. Och om man sköt på en kille, då registrerades iallafall kulan som antingen en kill eller hitmarker.

Whine.

 

QQ more

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att Cod4 och World at War är bättre än MW2?

 

MW2 är skitdåligt jämfört med cod4. MW2 saknar bullet registration 5/10 för mej, jag skjuter en kille i skallen på min skärm, enligt spelet missar jag. Och spawnsystemet är också katastrof, ibland kan motståndare börja bakom en.

 

Cod 4 led inte av dessa problem, man kunde börja på ett säkert ställe. Och om man sköt på en kille, då registrerades iallafall kulan som antingen en kill eller hitmarker.

Whine.

 

QQ more

 

Jag säger bara vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Märkt en del dålig spawning på WaW också, men spelet i sig är hästlängder bättre än MW2.

Kvalitétsmässigt.

 

IW gjorde MW2 för komplicerat. Det är för mycket att rätta till. Och tillsynes så är de inte särskilt interaktiva med "fansen", till skillnad från Treyarch.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Noodles

Har inte upplevt något av det där. Jag kan dock inte jämföra med CoD4. Om jag siktar på huvudet så träffar jag huvudet. Jag har inte respawnat dåligt helller, men jag har sett videos på youtube med konstiga respawns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett stort minus med MW2 (åtminstone för oss PC spelare) är att det inte har dedicated servers, utan endast matchmaking. Det leder till ibland jättemycket lagg (har hänt flera gånger för mig) och även att man inte får välja vilken bana man vill köra. Med CoD4 kan man välja en server som ligger nära en så att man inte laggar, och man kan välja en server med den banan man vill köra. Jag gillar även vapnena i CoD4 mer än vapnena i MW2.

Man kan även när man väljer servrar hitta en bra server "customizad" för en själv, t.ex. ingen killcam om man inte vill ha det, friendly fire om man vill ha det osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett stort minus med MW2 (åtminstone för oss PC spelare) är att det inte har dedicated servers, utan endast matchmaking. Det leder till ibland jättemycket lagg (har hänt flera gånger för mig) och även att man inte får välja vilken bana man vill köra. Med CoD4 kan man välja en server som ligger nära en så att man inte laggar, och man kan välja en server med den banan man vill köra. Jag gillar även vapnena i CoD4 mer än vapnena i MW2.

Man kan även när man väljer servrar hitta en bra server "customizad" för en själv, t.ex. ingen killcam om man inte vill ha det, friendly fire om man vill ha det osv.

Håller med dig om allt du skrev där. Dock har jag inte lirat CoD4 men World at war har jag spelat så. Men jag tror dom kommer att bli tvingade till att lägga till dedicated servers till MW2 i någon patch eller så, annars så kommer det bli problem för spelarna sen om 3 år när ingen lirar mw2 :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...