Hej, Just nu sitter jag med en laptop.
Alltså Touchpaden blir jätte het, efter ca; 3 timmar...
Sen undrar jag vad är CPU ? Är den Värmen på datorn?
Hur fixar man detta ?, är jätte tacksam för svar!
Hej, Just nu sitter jag med en laptop.
Alltså Touchpaden blir jätte het, efter ca; 3 timmar...
Sen undrar jag vad är CPU ? Är den Värmen på datorn?
Hur fixar man detta ?, är jätte tacksam för svar!
CPU (Central Processing Unit) = Processorn
Jag har ingen vidare koll på bärbara datorer.
Men jag har läst att batteriet kan sitta under eller väldigt nära touchpaden. Så den blir alltså varm av värmen som kommer från batteriet.
Dock så har jag ingen lösning på det.
Laptopen måste typ få lite luft på underdelen. Det brukar hända mig med, att laptopen blir varm efter några timmar, och senare stängs av. Eller så kan fläkten i datorn vara kass.
↗ till inläggetLaptopen måste typ få lite luft på underdelen. Det brukar hända mig med, att laptopen blir varm efter några timmar, och senare stängs av. Eller så kan fläkten i datorn vara kass.
tack för svar, testar att sätta under några kasseter... så det blir lite ut rymme under datorn...
Köp en kylplatta (Tror jag det hette).
Hur länge har du haft datorn? och under den tiden du har haft datorn har du nån gång gjort rent den? fläktar och sånt.
hur stor skärm har den
Samma med min, min fläkt drar också åt sig skit mycket damm så att jag måste dammsuga den varje månad.
↗ till inläggetBatteriet sitter sällan under touchpaden på bärbara vad jag sett och kommer ändå inte att bli speciellt varmt.CPU (Central Processing Unit) = Processorn
Jag har ingen vidare koll på bärbara datorer.
Men jag har läst att batteriet kan sitta under eller väldigt nära touchpaden. Så den blir alltså varm av värmen som kommer från batteriet.
Dock så har jag ingen lösning på det.
Däremot borde du ta och dammsuga ur fläktportarna, kan hjälpa en hel del och så kan du lyfta upp datorn lite där bak, det hjälper också.
Batterier blir som sagt inte speciellt varma vad jag varit med om, dom kan däremot öka något i temperatur när du laddar dom. Batterier som börjar brinna har nog mer med att det är låg kvalite på laddare eller batteri.
processorn är ganska varm på laptops
Fullt normalt. Samma på min laptop, beror på att fläkten på många laptops suger, (gör min fläkt iaf).
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in