Hoppa till innehåll

Vad Ska Jag Göra


jontebooi
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En kille som jag känner röker också, han säger att det är *gott*, vilket jag knappast tror att han egentligen tycker.

Han har också frågat om jag vill ha en cigg, men jag tänker fan inte röka.

 

Det är inte den som röker som är den tuffe, det är den som vågar säga ifrån!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara dumt, ingen jävla positivt.

P12 som röker, vafan tar världen vägen -,-'.

 

Dom är ju fan bara idioter, dom tror dom är skiit coola bara för att dom blossar sina lungor.

Rök inte, bara dumt. dom lär inte bli sura om du säger nej, dom borde däremot respektera det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

A Non Smoking Generation var i min klass härom veckan och idag på NO snackade vi om Tobak. Ring hem till deras föräldrar? Om du inte vill skvallra så säg så här typ.

1. I en cigg finns 4000 ämnen (!). 2000 är skadliga (!!) och 50 är cancerframkallande (!!???!!!)

2. Det är fattiga barn i Afrika som odlar tobak. De tjänar två öre per sålt paket (!) och de har ett lån att betala till tobaksbolagen för jordbruket så de måste odla hela livet (!!!). Eftersom det är så varmt avdunstar bekämpnigsmedlerna som barnen sprutar på växterna och då andas de in de när de skördar, odlar, sprutar mm. Och de kan inte sluta odla. (!!!!???) Många barn dör av detta.

 

Jag orkar inte säga mer men locka med dåliga kommenarer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

A Non Smoking Generation var i min klass härom veckan och idag på NO snackade vi om Tobak. Ring hem till deras föräldrar? Om du inte vill skvallra så säg så här typ.

1. I en cigg finns 4000 ämnen (!). 2000 är skadliga (!!) och 50 är cancerframkallande (!!???!!!)

2. Det är fattiga barn i Afrika som odlar tobak. De tjänar två öre per sålt paket (!) och de har ett lån att betala till tobaksbolagen för jordbruket så de måste odla hela livet (!!!). Eftersom det är så varmt avdunstar bekämpnigsmedlerna som barnen sprutar på växterna och då andas de in de när de skördar, odlar, sprutar mm. Och de kan inte sluta odla. (!!!!???) Många barn dör av detta.

 

Jag orkar inte säga mer men locka med dåliga kommenarer?

Dom var på vår skola också.

Så du tror ärligt att nummer 1 kommer hjälpa? Dom kommer nog tycka att han är en nörd om han säger så.

Dom är nördar, allihop.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Påtal om skolan jag har ett par vänner där som är snälla men på fritiden röker de hela tiden och de e bara 12 de frågar fall jag vill ha cigg men jag säger ja när jag inte vill de blir sura fall jag inte vill nått bra råd ?

 

Det är populärt runt hela världen, att småbarn röker för att visa sig coola/tuffa.

 

Du får helt enkelt ignorera det de säger.

 

Och om du har kompisar som röker, gå inte med på grupptryck. Det är det värsta man kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Noodles

Du skrev att tolvåringar bör spela Pokemon men det är så fel! Det du gorde är en liten kränkning! Tänk på vad du säjer lille pöjk!

Ofta det var en kränkning.

Alla killar i min klass spelar Pokemon, fast på mobilen. Vi blir 15 år detta år och en del är det redan.

 

Jag tycker du ska prata vett med dessa pojkar. Hitta på nåt riktigt läskigt om rökning och skräm dem så de inte ens vågar titta på rök något mer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja dagens ungdomar är på väg mer och mer åt alkohol och tobak, även droger har spritt sig bland 11-13åringar här i Stockholm iallafall. Dålig uppfostran kan jag säga, och jag märker varför en del ungdomar gör som de gör när man granskat deras föräldrar.

 

Jag begick samma misstag men har gått ifrån rökningen, snusar atm men det föll jag inte för grupptrycket, jag tycker om känslan bara men tobak bör man inte använda i tidig ålder då man har svårt och sätta beslut för sig själv då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...