💬
Logga in
Fuska.se

Vad Ska Jag Göra

30 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Påtal om skolan jag har ett par vänner där som är snälla men på fritiden röker de hela tiden och de e bara 12 de frågar fall jag vill ha cigg men jag säger ja när jag inte vill de blir sura fall jag inte vill nått bra råd ?

Vad har du för kompisar man ska inte röka när man är 12 år! Var den kloke=rök inte!
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Vad har du för kompisar man ska inte röka när man är 12 år!

Man skall aldrig röka.
↗ till inlägget

Du skrev att tolvåringar bör spela Pokemon men det är så fel! Det du gorde är en liten kränkning! Tänk på vad du säjer lille pöjk!

Ofta det var en kränkning.

Alla killar i min klass spelar Pokemon, fast på mobilen. Vi blir 15 år detta år och en del är det redan.

Jag tycker du ska prata vett med dessa pojkar. Hitta på nåt riktigt läskigt om rökning och skräm dem så de inte ens vågar titta på rök något mer.

26 Feb 2010
Nivå 0 · Nykomling

Ja dagens ungdomar är på väg mer och mer åt alkohol och tobak, även droger har spritt sig bland 11-13åringar här i Stockholm iallafall. Dålig uppfostran kan jag säga, och jag märker varför en del ungdomar gör som de gör när man granskat deras föräldrar.

Jag begick samma misstag men har gått ifrån rökningen, snusar atm men det föll jag inte för grupptrycket, jag tycker om känslan bara men tobak bör man inte använda i tidig ålder då man har svårt och sätta beslut för sig själv då.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ja dagens ungdomar är på väg mer och mer åt alkohol och tobak, även droger har spritt sig bland 11-13åringar här i Stockholm iallafall.

Har med hört om sådant, i Skåne och liknande. Där det är "större" marknad och där det kommer in.
28 Feb 2010
Nivå 0 · Nykomling

Säg åt deras föräldrar. Du sviker dem inte. Du gör dem en tjänst.

5 Mar 2010
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Dom borde spela pokemon, inte röka :closedeyes:

Vi båda vet att inte bara 12 åringar lirar pokemon! :rolleyes:

Men du har en poäng, vem fan i helvete röker som 12åring, dom har säkert inte ens hår på pungen, om så på överläppen.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Men du har en poäng, vem fan i helvete röker som 12åring, dom har säkert inte ens hår på pungen, om så på överläppen.

Vad i hela friden har det med rökning att göra? :S
6 Mar 2010
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vad i hela friden har det med rökning att göra? :S

Jag tror att han menar att dom inte är så mogna än.
Nivå 0 · Nykomling

Rök inte, du kan få canser, och så dör du tidigare

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Dom borde spela pokemon, inte röka :closedeyes:

Hivee Vad f*n menar du med att spela Pokemon? Du jag känner ingen tolvåring som spelar Pokemon! du vi gör lika mycke skit som du gör men också lika mycket bra saker!

Ont: Du bör inte röka!

när jag var liten sprang alla 12 åringar runt och lekte med pokemon kort och spela gogos på rasterna.

ingen brydde sig om klädmärken eller att röka eller festa.

de är så de borde vara, men inget är som de borde vara nu för tiden.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in