Hoppa till innehåll

Snöväder - Kaos I Trafiken!


Gäst DarkLight

Rekommendera inlägg

Gäst DarkLight

Tycker inte snön är så jobbig, jag älskar dock snö och tycker detta är skitkul, synd med alla olyckor man hör talas om bara men alltid är det nåt att gnälla på. Här i Lerum har vi nästan 1 meter snö på vissa ställen, har skottat som fan i år.

Så du gillar också att det är svinkallt ute?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har bra utrustning men det är obehagligt med all snön! I morse starta inte morsans bil så vi fick åka med min pappa för att komma till skolan och jobb. Han har nämligen en Jeep.

Ni kör säkert en fransk bil...

 

Här så funkar det ganska okej. Det ända man ser är folk som skottar sina tak :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte snön är så jobbig, jag älskar dock snö och tycker detta är skitkul, synd med alla olyckor man hör talas om bara men alltid är det nåt att gnälla på. Här i Lerum har vi nästan 1 meter snö på vissa ställen, har skottat som fan i år.

 

Så du gillar också att det är svinkallt ute?

 

Vinter är vinter.

 

2012

 

 

 

 

Men nej, här var det strömavbrott över hela byn fan, riktigt creepy. Sen så är det RIIIIIIIIKTIGT kallt

2012? Eeh.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså fyfan vad jag hatar alla dessa 08or som klagar över vädret, min polare har flyttat till Stockholm och är jävligt skeptisk över hur folk beter sig över lite snö. Jag menar, wow. Äntligen fick ni lite snö, i Umeå så är det såhär varje år, inte fan ställer vi in skolan för det. Dumma stockholmare behöver lära sig hur man hanterar en vinter. Annars kan ni flytta ännu mer söderut och gråta.

 

 

EDIT: Säg till när det är -40 och snön når upp till brösten på er, då kan ni börja klaga (om ens det)

 

Ni norrlänningar är kallblodiga, ni har ju aldrig sett en tunnelbana i hela ert liv, så det kanske är därför ni måste ha snön för och åka skridskor genom vägarna. I Stockholm så har växlarna i tunnelbanorna frysit sig, kylan klarar vi av, men trafiken svider.

Herregud, jag har bott i Stockholm halva mitt liv och andra i Umeå.

Anledningen till att Stockholm behöver lägga ut så mycket på snöskottning och annat är för att de inte kan anpassa sig till snön, de är som en kamel på Antarktis, har ingen aning om hur man ska ta sig till med nya ting. När jag var i Stockholm under "Snö kaoset" så ser jag att era vägar är plogade som om det vore en femåring som körde traktorn, snödrivor här och var, hälften av drivorna ligger ute på vägar och gångbanor, ni kanske skulle låta nån annan göra det åt er -.-

Redigerat av Axzl
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte snön är så jobbig, jag älskar dock snö och tycker detta är skitkul, synd med alla olyckor man hör talas om bara men alltid är det nåt att gnälla på. Här i Lerum har vi nästan 1 meter snö på vissa ställen, har skottat som fan i år.

Så du gillar också att det är svinkallt ute?

 

Tycker inte -15 är svinkallt, har på mig jacka och mössa och är ganska kallblodig också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte att alla 08or är så negativa till snön. Men det kanske inte är så konstigt att folk börjar tröttna på snön nu när det kommer så mycket av det och lägger sig på tak så taken rasar in? Det är inte så konstigt egentligen. Jag tröttnar på snön nu. Det har varit jävligt mycket snö nu ett bra tag, hoppas fan att sommaren blir lika bra som den här vintern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig sett så här mycket snö i Halmstad. Tänkt när allt ska smälta? :o

Det kommer typ aldrig smälta. Snöar hela tiden och det kommer aldrig ta sitt slut.

 

Jag slänger ut mitt 360 genom fönstret om snön aldrig smälter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...