💬
Logga in
Fuska.se

Fler Alternativ Vid Granskning Av Fusk/nyheter.

1 svar · startad

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
Trådstartare #1

Skrev ett långt inlägg och råkade trycka på tillbaka <_< så jag är inte lika detaljerad nu.

I alla fall, har lite idéer till fler alternativ vid godkännande av fusk/nyheter.

För Fusk:

"Fusket har dålig layout"

Ofta ser jag fusk som består av till exempel detta:

Rad med text

<tom rad>

Rad med text (forst på förra texten)

<tom rad>

<tom rad>

<tom rad>

Osv, inte olika saker, utan samma innehåll, samma ämne. En rad är inget stycke, detta är iaf väldigt irriterande, det kan gå under "krångligt skrivet" men texten är oftast ganska bra, bra meningsbyggnad och grammatik. Så det kanske bör vara en egen anledning, för jag får alltid kritik när jag nekar dessa för krångligt skrivet.

"Fusket är personligt"

Nästan alltid ser man "Nu ska jag berätta ett fusk" eller "Jockes guide till Zelda" i början och i slutet "Lämna gärna en kommentar" eller "Hoppas det hjälpte, MVH Olle". Detta ser inte alls proffessionellt ut. Det är Fuska.se's fusk, genom att skicka in fusk till fuska så "tillhör" dem fuska på ett sätt. Bör finnas en anledning för detta med ;)

För nyheter:

"Nyheten är ingen nyhet"

Allt för ofta ser man en välskriven nyhet, som följer alla punkter för att den ska bli godkänd. Problemet är att det inte är en nyhet. Nyheten är inte aktuell. Det är gamla nyheter. Det finns ingen punkt för detta, vilket det absolut borde finnas.

Kommer inte på mer nu, hade några fler, uppdaterar sen. Du kan väl tänkta på det admin ;)

28 Feb 2010
Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Anledningarna är nu inlagda.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in