Hoppa till innehåll

Fuska.se Söker Skribenter


Xade
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej allihopa!

 

Vi har diskuterat en intressant idé, att vi ska införa skribenter igen. Det beror på att många fusk har dålig kvalité och att det är ont om nyheter på senare tid.

 

Därför söker vi nu ett antal skribenter på Fuska.se.

 

Som skribent gör du följande:

- Skickar in ordentliga, fungerande och välskrivna Fusk. Översätter eller använder fusk du fått tillåtelse att använda.

- Skriver och skickar in Nyheter eller använder nyheter från andra sidor du fått tillåtelse att använda.

- Rättar existerande fusk, fixar stavfel, tar bort fusk som inte fungerar m.m.

 

Den tredje funktionen kan dröja, inte ens vi moderatorer kan ändra just nu, men det kommer framöver.

 

Om du är intresserad av bli skribent så skriv ett ordentligt inlägg i denna tråd där du ansöker.

I din ansökan bör du inkludera lite information om dig själv, varför du skulle bli en bra skribent, om du har tidigare erfarenhet osv. Det är upp till dig att fixa en seriös ansökan.

 

Viktigt, om du vill vara skribent på Fuska.se krävs följande:

- Du har goda egenskaper i Svenska när det gäller grammatik, stavning m.m.

- Du är seriös och ordentlig när du skriver eller ändrar texter.

- Du skriver alla texter själv eller använder texter du har tillåtelse att använda.

- Du har varit medlem på Fuska relativt länge.

- Du är en Aktiv medlem och du kan regelbundet bidra med nya texter.

 

Det är också ett plus om du är över 15 och har tidigare erfarenhet, men inget som krävs för att ansöka.

 

 

Vill också lägga till att detta just nu bara är en idé, det kan bli så att admin inte anser att skribenter krävs men just nu verkar det bli något om vi hittar bra personer för jobbet.

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst DarkLight

Kul att ni söker skribenter här på sidan, själv är jag ju en ganska gammal medlem här på sidan och jag har erfarenhet av hur sidan fungerar. Jag registrerade mig i början av 2008.

 

 

Att vara en skribent här på Fuska.se skulle inte passa dåligt! Jag sitter här varje dag i timmar framför sidan och har en god svenska och stavar sällan fel.

 

Att lägga upp bilder på spel som inte finns, är väl en sak jag har tänkt mig att göra och redigera fusk.

 

Och när jag rättar fusk är jag väldigt noggrann och gör sällan fel. Läser igenom fusken flera gånger för att se om det finns ett enstaka fel eller något dylikt.

 

 

Jag bor i Stockholm är 17 år gammal och går första året på gymnasiet. Läser till att bli IT-tekniker.

 

Varför jag ska bli skribent här på Fuska.se? Jag tycker jag är mogen nog, jag är seriös i allt jag skriver och jag tror nog jag skulle fixa till det här arbetet ganska bra!

 

Hur många skribenter skall tillsättas, om jag får fråga?

 

Finns ju ganska många onödiga fusk på sidan som inte fungerar eller helt enkelt är onödiga att ha här. Så jag tar och kollar igenom dessa och kanske tar bort dessa onödiga fusk.

 

/DarkLight

Redigerat av DarkLight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan tänka mig att vara skribent eller rättare sagt lite mer av en cheatcrawler om man kan kalla det för det. Med cheatcrawler menar jag att jag kommer leta upp så mycket fusk och tips som möjligt till ett spel innan jag fortsätter med nästa. Jag kan hålla mig lite mer till att leta upp fusk/tips och lägga upp bilder från spel.

 

Har som sagt varit medlem sen 2005 och jag tittar in här på fuska.se i stort sett varje dag.

 

Lite tankar...

* När det gäller bilder till spel så är det väldigt lätt att skaffa när man själv har spelen. Men sen får man ju fråga sig fram innan man tar från en hemsida.

 

* När det gäller fusk så bör alla gå efter samma mall. Man bör alltså rada upp fusken på samma sätt.

Det går ju exempelvis att alltid skriva alla fusk i bokstavsordning för att bättra på läsligheten.

 

Så det inte blir så att en person skriver så här:

God - Du blir odödlig

Notarget - Fienden ser dig inte

 

Medan en annan skriver så här:

Odödlig - God

Fienden ser dig inte - Notarget

 

* En till sak som jag vill nämna när det gäller fusk. Man behöver inte behöver någons medgivande för att ta fusken från en hemsida. Skulle man kopiera rakt av från en annan hemsida så är det ju en sak, men annars så är det ju bara att ta fusken och skriva dom på eget vis.

 

Axzl:

Jag säger som Amy Diamond skulle ha sagt -"What's in it for me?".

Inget.

Du får helt enkelt bara vara med och bättra på sidan :)...

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Redigerar gärna texter som kan förbättras.

Märker inga sevärda problem med min svenska.

Sen när det gäller fusk så finns det nog bättre folk...

 

Och om du med erfarenhet menar "forum power" erfarenhet så har jag väl lite i bagaget.

När jag nu tänker efter så vistas jag aldrig i spel&fusk-sektionen, utan är bara i forumet.

Blir lite "old times" då kanske?

 

- Tid finns

- Aktiv

Redigerat av Satisfaction
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit medlem ganska länge, sedan innan vi bytte till Invision Power Board, och sidan kallades Fuskarna.nu.

 

Jag vill vara en skribent för att jag tycker om att skriva. Min grammatik är i stort sett felfri, även om jag föredrar att skriva på engelska.

 

Mestadels av dagarna sitter jag och slösurfar, så att ha något att göra vid sidan om skulle ju inte vara helt fel.

Jag brukade också ha en hemsida där jag postade recensioner till spel och diverse andra saker, som jag hade skrivit själv, därav min erfarenhet i ämnet. Jag har också goda kunskaper i både svenska och engelska, ifall det senare gör någon skillnad.

 

Jag är ganska aktiv på forumet, jag sitter här inne större delen av dagen, och jag vet hur saker funkar här.

 

Jag går i nian och ska börja i gymnasiet efter sommarlovet, där jag på har kommit in på en IT-Linje.

 

Jag har mycket fritid då jag har lätt för att lära mig och inte behöver plugga på dagarna.

 

Vad gäller vad jag skulle göra som Skribent så står det ingenstans att jag behövde ha med något sådant, men ifall det behövs kan jag glatt lägga till en sådan del ifall jag blir tillfrågad.

 

[Edit] Vill bara tillägga att jag fortfarande är intresserad om det skulle komma upp något.

Redigerat av Critical
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...