Hoppa till innehåll

Köpa Saker Och Ta Med Hem Från Utlandet?


Rhino
 Dela

Rekommendera inlägg

Scannar dom väskorna, alltså inte handbagaget. när man ska till sverige igen? För ja är sugen på ett sviiin ballt knogjärn.

Tänker ju inte slå nån på käften om man blir deppig utan mer som en ''staty''.. och jag vill inte hamna fast för att ha ''smugglat'' vapen till sverige. det undrade jag.

 

Tänker ju inte slå nån.. -.- <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad du har i dina resväskor är DITT ansvar, så länge det inte kan skada andra personers väskor (dvs. bomber, bazookas, etc.)

 

Har rest med knivar, borrmaskiner och andra tyngre verktyg i resväskorna och det har inte ställt till med några problem som helst. Men lägg inget sånt i handbagaget, de är extremt försiktiga med sånt, t.ex. man får inte ens ha med sig en virknål som gamla tanter använder för att göra små dukar. <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad du har i dina resväskor är DITT ansvar, så länge det inte kan skada andra personers väskor (dvs. bomber, bazookas, etc.)

 

Har rest med knivar, borrmaskiner och andra tyngre verktyg i resväskorna och det har inte ställt till med några problem som helst. Men lägg inget sånt i handbagaget, de är extremt försiktiga med sånt, t.ex. man får inte ens ha med sig en virknål som gamla tanter använder för att göra små dukar. <.<

Gapskrattade pga detta, made my day.

 

 

Lägg det i ditt bagage längst ner så om dom så scannar så slipper dom ta ut allt för att det från sidan ser ut som en jävla handgranat..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad du har i dina resväskor är DITT ansvar, så länge det inte kan skada andra personers väskor (dvs. bomber, bazookas, etc.)

 

Har rest med knivar, borrmaskiner och andra tyngre verktyg i resväskorna och det har inte ställt till med några problem som helst. Men lägg inget sånt i handbagaget, de är extremt försiktiga med sånt, t.ex. man får inte ens ha med sig en virknål som gamla tanter använder för att göra små dukar. <.<

Är väl vassa föremål längre än (mått) som inte får innehas i handbagaget ? Vi kom igenom med en nagelsax för något år sedan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får inte ens ha med en nagelfil i stål nu för tiden. Så inga nagelklippare, saxar, nålar, stickpinnar, etc.

 

Jag blev tvingad att slänga min cola bara för att den rymde mer än en deciliter vätska, men det dumma är ju att jag kan köpa en cola inne på terminalen också... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får inte ens ha med en nagelfil i stål nu för tiden. Så inga nagelklippare, saxar, nålar, stickpinnar, etc.

 

Jag blev tvingad att slänga min cola bara för att den rymde mer än en deciliter vätska, men det dumma är ju att jag kan köpa en cola inne på terminalen också... :huh:

Det är ju i handbagage som man inte får ta med sig något vasst eller vätska.

Flygplatserna är så jävla dumma nuförtiden.

Ska man smälla av en bomb så smugglar man inte precis in den i en cola burk, då kör man på smartare taktiker...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får inte ens ha med en nagelfil i stål nu för tiden. Så inga nagelklippare, saxar, nålar, stickpinnar, etc.

 

Jag blev tvingad att slänga min cola bara för att den rymde mer än en deciliter vätska, men det dumma är ju att jag kan köpa en cola inne på terminalen också... :huh:

 

Anledningen till det är att när du handlar inne i terminalen, så kan flygplatsen garantera att det faktiskt är cola i flaskan. Du får ta med dig hur mycket vätska du vill ombord på planet, men ingen vätska utifrån.

 

 

Man får inte ens ha med en nagelfil i stål nu för tiden. Så inga nagelklippare, saxar, nålar, stickpinnar, etc.

 

Jag blev tvingad att slänga min cola bara för att den rymde mer än en deciliter vätska, men det dumma är ju att jag kan köpa en cola inne på terminalen också... :huh:

Det är ju i handbagage som man inte får ta med sig något vasst eller vätska.

Flygplatserna är så jävla dumma nuförtiden.

Ska man smälla av en bomb så smugglar man inte precis in den i en cola burk, då kör man på smartare taktiker...

 

 

...fast anledningen till att vätskregeln uppkom var ju på grund av att ett gäng terrorister hade smugglat ombord diverse kemikalier i läskflaskor. Väl ombord på planet skulle de blanda kemikalierna och göra farligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...