hejsan, jo förra året började jag träna styrke träning hemma och jogga ute och simma och sådant, och nu så har mina ådror blivit mycket synligare. Beror de på att jag tränar eller beror de på något annat kanske??? jag vill också veta vad ni tycker om synliga ådror, fult,snyggt,äckligt???? jag är ganska smal och väldigt stark och jag undrar om ådrorna kommer synas mindre när jag är kanske 15 år då man blir kraftigare????
Synliga Ådror
Syns dom bara när du tränar eller hela tiden? Jag antar att det beror på att när du tränar så vidgar dina ådror. Jag tycker det är jävligt fult,snyggt,äckligt.
Vart syns dom? Inget fel på ditt självförtroende btw, men det är ganska vanligt att barn ( antar att du är ung eftersom du är under 15 ) tror att de är lite starkare än vad de egentligen är.
↗ till inläggetSyns dom bara när du tränar eller hela tiden? Jag antar att det beror på att när du tränar så vidgar dina ådror. Jag tycker det är jävligt fult,snyggt,äckligt.
dom syns hela tiden men då är dom inte stora, dom blir lite större när jag har tränat. Men vad menar du med ''Jag tycker att det är jävligt fult, dnyggt,äckligt''??
dom syns på armarna, men bara på den delen under armbågen, och lite på händerna
↗ till inläggetHög testosteron = snabbare blodgenomströmningar, vanligt vid pubertetbråtten.hejsan, jo förra året började jag träna styrke träning hemma och jogga ute och simma och sådant, och nu så har mina ådror blivit mycket synligare. Beror de på att jag tränar eller beror de på något annat kanske??? jag vill också veta vad ni tycker om synliga ådror, fult,snyggt,äckligt???? jag är ganska smal och väldigt stark och jag undrar om ådrorna kommer synas mindre när jag är kanske 15 år då man blir kraftigare????
↗ till inläggetDet är ju normalt att ådorna blir större när man tränar och sånt.↗ till inläggetSyns dom bara när du tränar eller hela tiden? Jag antar att det beror på att när du tränar så vidgar dina ådror. Jag tycker det är jävligt fult,snyggt,äckligt.
dom syns hela tiden men då är dom inte stora, dom blir lite större när jag har tränat. Men vad menar du med ''Jag tycker att det är jävligt fult, dnyggt,äckligt''??
dom syns på armarna, men bara på den delen under armbågen, och lite på händerna
↗ till inläggetSmal och skitstark....hejsan, jo förra året började jag träna styrke träning hemma och jogga ute och simma och sådant, och nu så har mina ådror blivit mycket synligare. Beror de på att jag tränar eller beror de på något annat kanske??? jag vill också veta vad ni tycker om synliga ådror, fult,snyggt,äckligt???? jag är ganska smal och väldigt stark och jag undrar om ådrorna kommer synas mindre när jag är kanske 15 år då man blir kraftigare????
Som andra redan sagt så är det nog för du tränar.
Han kanske är stark, vad vet ni? :rolleyes:
Det är normalt att ha synliga ådror!
Speciellt i samband med träning.
Man ska bara ha synliga ådror när man tar i/är ansträngd, om man inte har gjort något fysiskt på länge och bara har tagit de lungt så borde ju inte ådrorna synas speicellt mycket, och om de syns ändå så är du troligen för smal.
(Och detta baserar jag inte på någon fakta direkt, jag bara tycker detta. Finns säkert bra anledningar till varför jag har fel med oavstående argument.)
Sedan till din andra fråga så anser jag att ifall man har väldigt smala armar och massvis med ådror, så ser man bara väldigt svag ut. Däremot ifall man har kraftiga armar och ändå får fram ådror när man anstränger sig så är man stark, tuff och allt annat coolt som finns att säga.
man kan väl vara stark även om man är smal???
↗ till inläggetJo fast styrkan kommer ju från musklerna, och musklerna blir större ju starkare du är :)man kan väl vara stark även om man är smal???
Han kanske är stark endå :D
Sen kan ådrorna synas om man knappt äter om vi säger så.
så du menar att om man är stark så måste man också vara biff? jag spelar fotboll och av de så får man långa muskler
↗ till inläggetVad räknas som "starkt" för dig då?så du menar att om man är stark så måste man också vara biff? jag spelar fotboll och av de så får man långa muskler
Långa muskler? WTF?
↗ till inläggetLånga muskler? WTF?
Jag tror han menar snabba muskelfibrer.
Snabba och korta muskelfibrer finns det. :D
Scrolla ner en bit på den här sidan. "Muskelfibrer"
Han syftar mer på t.ex. dansare som måste ha smidiga muskler etc. Tror inte fotboll ger en så jätte bra överkroppsträning speciellt inte omkring armarna, utan fotboll ger mest uthålliga benmuskler.
EDIT: Långa muskler syns ändå relativt mycket när man spänner sig, no way att man har utseendet av svaga armar men styrkan av starka. Om du har musklerna så syns de i vilket fall, även om de är långa eller korta.
↗ till inläggetMan behöver inte se ut som ett muskelberg för att vara stark. Finns dem som är extremt starka fast än att dem inte ser ut som det. Det finns en i min klass som är smal som en sticka men stark som en oxe.↗ till inläggetVad räknas som "starkt" för dig då?så du menar att om man är stark så måste man också vara biff? jag spelar fotboll och av de så får man långa muskler
↗ till inläggetMan behöver inte se ut som ett muskelberg för att vara stark. Finns dem som är extremt starka fast än att dem inte ser ut som det. Det finns en i min klass som är smal som en sticka men stark som en oxe.↗ till inläggetså du menar att om man är stark så måste man också vara biff? jag spelar fotboll och av de så får man långa muskler
Vad räknas som "starkt" för dig då?
Det är jag fullt medveten om men jag undrade vad han räknade som stark, då han själv var så "stark".
En jag känner tex: han vägde 62 kg på 180 cm i nian, han tog 10x65 kg med dumbbell rows utan någon erfarenhet tidigare av gym.
Ett annat exempel är den gamla svenska kraftatleten Calle sven som tävlade i brottning i Nordamerika med en kroppsvikt på 70 kg. Motståndarna vägde upp till 150 kg och han kom tvåa i tävlingen.