💬
Logga in
Fuska.se

Är Denna Lcd Tv Bra?

29 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #21
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag tror inte de blir svartvitt om man spelar på 50 Hz :huh: en kompis kör på en riktigt gammal tjock tv de fungerar :P

Edit: Jag tror nog att den tvn är rätt bra för jag kollade på elgigantens hemsida och de flesta hade 50 Hz (har dock för mig de är rätt lite) Om man ska ha en tv med mer Hz får man betala betydligt mycket mer och två personer i början på tråden var ju nöjda med sin tv av samma märke dock några tum större.

Nja, ska ju ha min tv för att spela. Så med 50hz kan man ju inte spela alla spel, tex Cod, Gears of War osv.

Btw, är det stor skillnad mellan 720p och 1080p?

Du märker inget hack eller något med 50Hz. Dock på äldre spel kan man välja mellan 50Hz och 60Hz och då är 60Hz svartvitt. Jag tycker du ska köpa TV:n som du länka på första sidan.

Men vissa spel funkar ju inte i 50hz?

Jag söker också en LCD-TV.

Den skall vara 18-tum om det finns?

Bra bildkvalité och bra pris också.

Nivå 0 · Nykomling

TV:n behöver inte ha stöd för 60 hertz om det är en HD-TV.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #24
↗ till inlägget

TV:n behöver inte ha stöd för 60 hertz om det är en HD-TV.

På Microsoft Support står det:

"Note! TVs must support PAL 60 Hz to support high definition gaming with the Xbox 360"

Nivå 0 · Nykomling
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #26
↗ till inlägget
Vet inte om jag ska lita på en kille på Gamereactor eller Xbox supporten. :(
Nivå 0 · Nykomling

Varför skulle de ljuga?

10 Mar 2010
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #28

Tack för hjälpen allihopa.

Men jag har en till fråga:

Man får ju med en kabel till gamla versionen av Xbox 360, en kabel som inte är en HDMI kabel.

Men man kan ju koppla den till en HD-TV och göra så det blir HD, man ser ju vid slutet av sladden: "TV eller HDTV".

Sen ska man ju dra den gula sladden osv.

Är det bättre att ha den sladden till ett gammalt Xbox 360 till en HD TV som är Full HD eller är det bättre med en Xbox 360 med HDMI-utgång och dra en HDMI sladd mellan Xbox'et och HD TV som är Full HD?

Vilken ger bäst bild och ljud?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

HDMI-sladden såklart?

↗ till inlägget

Tack för hjälpen allihopa.

Men jag har en till fråga:

Man får ju med en kabel till gamla versionen av Xbox 360, en kabel som inte är en HDMI kabel.

Men man kan ju koppla den till en HD-TV och göra så det blir HD, man ser ju vid slutet av sladden: "TV eller HDTV".

Sen ska man ju dra den gula sladden osv.

Är det bättre att ha den sladden till ett gammalt Xbox 360 till en HD TV som är Full HD eller är det bättre med en Xbox 360 med HDMI-utgång och dra en HDMI sladd mellan Xbox'et och HD TV som är Full HD?

Vilken ger bäst bild och ljud?

HDMI-sladden, men som jag sa förut så spelar inte Full-HD någon roll eftersom du inte får ut det ändå. Du får bara uppskalad, vilket inte är Full-HD.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in