asabrasa Skrivet 14 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2010 ok jag har ingen aning om vad som är bra, så jag undrar om det finns någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig. min budget ligger på 25000 jag kan sträcka mig till 30000, jag vill ha ett monster den ska klara av allting som finns ute för tillfället. tack på förhand :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 14 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2010 wow :o kan inte så mkt om datorer men blev stum av din budget Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 14 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2010 ok jag har ingen aning om vad som är bra, så jag undrar om det finns någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig. min budget ligger på 25000 jag kan sträcka mig till 30000, jag vill ha ett monster den ska klara av allting som finns ute för tillfället. tack på förhand :) Sätter igång med ett riktigt monster på en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
asabrasa Skrivet 14 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2010 ok jag har ingen aning om vad som är bra, så jag undrar om det finns någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig. min budget ligger på 25000 jag kan sträcka mig till 30000, jag vill ha ett monster den ska klara av allting som finns ute för tillfället. tack på förhand :) Sätter igång med ett riktigt monster på en gång. tack tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 14 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2010 (redigerat) ok jag har ingen aning om vad som är bra, så jag undrar om det finns någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig. min budget ligger på 25000 jag kan sträcka mig till 30000, jag vill ha ett monster den ska klara av allting som finns ute för tillfället. tack på förhand :) Sätter igång med ett riktigt monster på en gång. tack tack ..och här kommer den. Edit: Den kommer klara alla spel år framöver, den är också framtidssäker och kommer att gå att uppgradera när det behövs. http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...1C-5BE24BE443B0 Redigerat 14 Mars 2010 av KalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 14 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2010 Sen kan det ju nämnas att det inte finns någon anledning att spendera så mycket på en dator. Om några år har den blivit dålig, och du tjänar väldigt lite på att lägga 10 000 extra när du kan få en i princip lika duglig dator för 15 000. Jag menar, 5000:- för en processor. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 14 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2010 Sen kan det ju nämnas att det inte finns någon anledning att spendera så mycket på en dator. Om några år har den blivit dålig, och du tjänar väldigt lite på att lägga 10 000 extra när du kan få en i princip lika duglig dator för 15 000. Jag menar, 5000:- för en processor. :D Jo jag är också fullt medveten om det, hade jag slängt upp en dator för 15k hade förmodligen TS skrattat, och då jag inte tror att han kommer klocka processorn så valde jag en som redan har rätt hög frekvens. Mycket mer prisvärt att spendera 15k på dator och sedan uppgradera datorn för 5k om året. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
asabrasa Skrivet 15 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2010 ok jag har ingen aning om vad som är bra, så jag undrar om det finns någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig. min budget ligger på 25000 jag kan sträcka mig till 30000, jag vill ha ett monster den ska klara av allting som finns ute för tillfället. tack på förhand :) Sätter igång med ett riktigt monster på en gång. tack tack ..och här kommer den. Edit: Den kommer klara alla spel år framöver, den är också framtidssäker och kommer att gå att uppgradera när det behövs. http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...1C-5BE24BE443B0 det där se bra ut och jag hoppas den blir bra också, tack för hjälpen :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 15 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2010 5970 får inte plats i ett fd r2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 15 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2010 (redigerat) 5970 får inte plats i ett fd r2Just helvete, byt grafikkort och kör två 5870 i crossfire eller bara ett 5870 om du nöjer dig så. EDIT: Ska du köra crossfire så får nog byta till ett ännu värre nätaggregat. Redigerat 15 Mars 2010 av KalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.