WASD Skrivet 27 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 (redigerat) Underbar grafik :) Släpptes igår men finns inte i lager än på inet eller komplett. Kostar 5000kr. Nån som har koll på när ATI släpper nästa generation? Redigerat 27 Mars 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 Onödigt som fan att köpa GTX 470/480 när 5850 och 5870 ger samma prestanda för två tusenlappar mindre. Enbart Nvidia fanboys som kommer köpa dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 Har du nån benchmark på det eller? Den här nya "Tessellation"-teknologin verkar extremt bra. Kommer ATIs kort kunna använda det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 (redigerat) http://www.pcgameshardware.com/aid,743498/...hmarks/Reviews/ <--- Jämförelse mellan Fermi och 5800 serien. Om det är någon "omfgbbqkoolameganvidiaexklusivspeciell" tessellation teknologi som Nvidia hypar kommer den troligen knappt användas. Den kommer bli en gimmick som PhysX. Visst är PhysX jävligt snyggt, men många stänger av det eftersom det drar ner enormt på prestandan även fast man har ett Nvidia kort och det enda spelet som verkligen använder PhysX fullt ut är utvecklat av Nvidia själva. ( Cryostasis ) Men om det är vanlig DX11 tessellation de syftar på: Ja, ATI kort som stödjer DX11 kommer givetvis också kunna använda det. Men år kommer passera innan spel faktiskt börjar använda teknologin. Skulle inte förvåna mig om Nvidia började betala utvecklare för att spel ska bli nvidia-exklusiva ( som de på sätt och vis redan har gjort igenom att paya för att spelen ska vara ooptimerade på ATI-kort. Se "Borderlands" benchmark: http://www.pcgameshardware.com/aid,698462/...ahead/Practice/ ) Fult spel av Nvidia. Redigerat 27 Mars 2010 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 27 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 Nvidia tänker lite som Microsoft, de har samma strategi i alla fall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 (redigerat) http://www.pcgameshardware.com/aid,743498/...hmarks/Reviews/ <--- Jämförelse mellan Fermi och 5800 serien.Inte så duktig på vad allt betyder men de var ganska lika faktiskt.Det var mest den snygga grafiken i videon som fick mig att göra tråden^^ Alla företag gör vad de kan för att tjäna pengar förresten, även om det är fult spel. Redigerat 27 Mars 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 Jag tror effekterna i videon är vanlig tessellation så ATI kort kommer också kunna ta del av det när spel börjar använda det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 Mhm, grafikkorten börjar gå förbi spelen nu. När crysis kom var det tvärt om. Hade aldrig hört talas om tesselation förut så jag trodde det var nån ny grej som kom med 400-serien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 27 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 Fast det är ju ofta problem med Ati-kort. Den där jäkla reflection-buggen på BFBC2 (som finns på vissa ati kort, bland annat mitt (4870)) är fortfarande inte fixad. Sen var det ju också The Saboteur. Några problem exklusiva för Nvidia har jag då aldrig sett/hört om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 Saboteur problemet är patchat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 28 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2010 Mjo, men jag menar teoretiskt sett. (att det inte fungerade från början). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 28 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2010 Mjo, men jag menar teoretiskt sett. (att det inte fungerade från början).Lär ju inte ha med ATI att göra, snarare idiotiskt att spelföretaget inte testade sitt spel innan de skickade ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.