Ja ska jag?
Har just nu ungerfär axellångt hår och har inte haft kortare hår än öronlångt på flera år.
Brukar bli varmt om huvudet på sommaren.
Vad finns det för för-nackdelar?
Ja ska jag?
Har just nu ungerfär axellångt hår och har inte haft kortare hår än öronlångt på flera år.
Du sparar pengar på att raka av dig skiten... Sen så går det mycket snabbare att tvätta också.
↗ till inläggetpå sommarn ska man ha snaggat.Ja ska jag?
Är ju från person till person,, men vissa passar i snaggad skalle, och andra inte, tyvär är jag en sådan som inte passar i det, så jag får låta bli =/
↗ till inläggetRaka dig inte som 15 åring, kommer se ut som en nyfödd baby, eller nynazist. Röstade dock ja för att du skulle bli utskrattad, vem vill inte att andra folk ska fara illa över internet :)Ja ska jag?
Nackdel- Du kan bli solbränd på skallen. Inte skoj.
Raka huvudet, raka även könet. Då blir det mer "smooth".
Du ska inte "raka" utan snagga. ;)
Hursomhelst, det är skönt på sommaren med kort hår. :)
Inte haft håret kortare än axeln på flera år heller, ska fan ta och fixa det najsigt till sommarn.
Röstade ja (y)
Om jag skulle vara du, ja.
Att ha långt hår under sommaren är inte roligt kan jag säga.
Man svettas som fan då.
↗ till inlägget↗ till inläggetAtt jag inte tänkte på det, ska åka till Mallorca så det skulle inte vara så najs. Blir till att bära hatt om det blir rakning/ snaggning.Nackdel- Du kan bli solbränd på skallen. Inte skoj.
↗ till inläggetHar funderat länge på om jag ska raka bort hela skiten, får se efter omröstningen och hur jag känner mig när sommaren närmar sig.Du ska inte "raka" utan snagga. ;)Hursomhelst, det är skönt på sommaren med kort hår. :)
Ni som röstar ja, röstar ni så för att ni vet att jag kommer att bli utskrattad? Inte kul då.
Att ha snaggat på sommaren är ju det skönaste som finns, lättvättat är det också.
Ofta att det är jobbigt med långt hår på sommaren -.-
Har haft mitt hår ungefär ner till slutet av skulderbladen (lite längre, men vad fan; det lockar sig lite längst ut)
under ett antal år nu, har aldrig stört mig.
Mitt hår var till axeln nyligen, men sen snaggade jag mig.
Ska spara ut mitt hår jävligt länge nu.
Inga löss - Snagga!
En del passar i det, en del inte. Tror de flesta tagit snaggat pga att de vill att du snarare ska bli utskrattad. Vi vet ju inte hur du ser ut eller vad du passar i. "Jobbigt som fan" med långt hår på sommaren skulle jag inte direkt säga. Jag har mitt i mellan långt hår, så att säga, och jag har aldrig upplevt det som jobbigt.
Jag ska göra det, gjorde det förra året vid maj, ska göra det igen. skithärligt!
Jag har inte långt hår, fast definitivt inte kort hår heller, däremot är mitt hår tjockt som fan, men jag har då aldrig känt att de har blivit brutalt varmt pga håret.
Och för att svara på OPs fråga så tycker jag att du inte borde snagga dig, fast ifall du någon gång under sommaren känner dig extra varm eller stör dig på håret så kan du snagga det.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in