så nu har jag lagt ihop ett paket från alina.se, tipsa gärna om nåt annat som är bättre, får inte gå över 10k.
är inte helt säker på att alla grejerna är kompatibla till moderkortet, så säg gärna till.
så nu har jag lagt ihop ett paket från alina.se, tipsa gärna om nåt annat som är bättre, får inte gå över 10k.
är inte helt säker på att alla grejerna är kompatibla till moderkortet, så säg gärna till.
Ganska onödigt med ett XXX 5870 om du inte ska överklocka, inte ens värt det ändå..
Lägg på ett PowerColor Radeon HD 5870 1024MB så sparar du 300kr, då kan du dra in på mer kvalitesström som Corsair 550w, ACE är ju totalt värdelös som skrumpar efter ett år.
Sen har du glömt skivspelare om du inte väljer och koppla in det du redan har.
Har tänkt över det nu och jag väljer nog en Powercolor istället, har även bytt nätaggregatet till Corsair TX650W, bytte även hårddisken till en Samsung spinpoint F3 HD103SJ, och sist bytte jag chassi till Fractical design define R2.
Väntar nog med processorn tills AMD Phenom X6 kommer ut, och ja jag hade tänkt köra med min gamla spelare.
Och sen har jag faktiskt en fråga till, hur mycket ström drar en 5870 egentligen? min och max effekt tack.
↗ till inläggetHar tänkt över det nu och jag väljer nog en Powercolor istället, har även bytt nätaggregatet till Corsair TX650W, bytte även hårddisken till en Samsung spinpoint F3 HD103SJ, och sist bytte jag chassi till Fractical design define R2.
Väntar nog med processorn tills AMD Phenom X6 kommer ut, och ja jag hade tänkt köra med min gamla spelare.
Och sen har jag faktiskt en fråga till, hur mycket ström drar en 5870 egentligen? min och max effekt tack.
http://www.sweclockers.com/recension/6212-...te-grafikkort/8
Kolla skillnaden mellan två 5870n i crossfire och ett enda 5870.
det var ju inte så stor skillnad, men tack för svaret =)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in