💬
Logga in
Fuska.se

Spel Problem

13 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Ibland när jag spelar olika spel (oftast nerladdade) så händer det ibland att det är små streck som kommer på skärmen i bråkdelen av en sekund, och så kommer dom hela tiden.

Någon som vet vad det är och hur man tar bort det? (OBS! jag har rekommenderade grafikkraven på spelen)

Nivå 6 · Fuskare

Vad menar du? Kan du printa, Eller är det bara du som ser det?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Antagligen artefakter som skapas på grund av överhettning. Annars kan det vara screen tearing som kan fixas igenom att aktivera "VSync"

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #4

jag får inte med dom i screenshots men jag kan filma det. om ni addar pontus-lantz1 på skype så kan jag skicka en video som jag har filmat med fraps så ni kan se.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Ladda upp den på youtube.

10 Apr 2010
Nivå 7 · Fuskare

Förmodligen artefakter som Garone nämnde.

Tycker du ska kolla dina temperaturer i datorn, ladda ner GPU-Z och kolla efter Sensors->Gpu Temperature->Show highest reading.

Även CPU kan vara bra att veta, även fast det knappast är det som orsakar ditt problem.

Mät CPU temp med Core Temp.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #7

mitt grafikkort ligger på 51 grader fast när jag försöker installera den core temp så står det att man måste ha intel core, har bara intel celeron :(

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

mitt grafikkort ligger på 51 grader fast när jag försöker installera den core temp så står det att man måste ha intel core, har bara intel celeron :(

Okej, testa belasta ditt grafikkort med Furmark http://downloads.guru3d.com/FurMark-v1.6.5...nload-1965.html .

Du har förmodligen inte testat att belasta det?

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #9
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Okej, testa belasta ditt grafikkort med Furmark http://downloads.guru3d.com/FurMark-v1.6.5...nload-1965.html .

Du har förmodligen inte testat att belasta det?

vad är det? kan inte så mycket om datorer...

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det stressar grafikkortet så du kan se hur varmt det blir under load.

Nivå 3 · Lärling

kan det skada grafikkortet?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Datorn kommer BSODa innan någon komponent hinner skadas.

Nivå 3 · Lärling

BSODa? någon sorts säkerhets stop eller ? :rolleyes:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in