💬
Logga in
Fuska.se

Är Detta En Bra Dator?

31 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget
Varför två 5770? Det är ju mycket mer prisvärt med ett 5850 eller 5870.

5770X2 slår ett single 5850 i prestanda och är inte så långt ifrån ett 5870.

Sen är det ju snabbare med 2 5770's 'n ett 5870, sen är det ju också nice att man har möjligheten och överklocka två kort, fatta vilken prestanda. Hörde på sweclockers att DX11 spelen skalar mycket bättre än DX10 med Crossfire/SLI system.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #22

Så nu har jag 2 datorer ni har länkat.

Vilken borde jag ta?

EDIT: Blir nog att ta den NuPallarJag skicka.

Det jag undrar är: Behöver jag nåt mer än det som han länka?

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Om jag var du skulle jag nog ha valt KQ's paket.

18 Apr 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Varför två 5770? Det är ju mycket mer prisvärt med ett 5850 eller 5870.

5770X2 slår ett single 5850 i prestanda och är inte så långt ifrån ett 5870.

Sen är det ju snabbare med 2 5770's 'n ett 5870, sen är det ju också nice att man har möjligheten och överklocka två kort, fatta vilken prestanda. Hörde på sweclockers att DX11 spelen skalar mycket bättre än DX10 med Crossfire/SLI system.

I de spelen Crossfire är optimerat är det säkert skitbra. I de andra kommer han undra varför han betalade 1600 för ingenting. Därför är det mycket säkrare att gå på ett 5850, skulle dessutom tro att det är bättre sett till pris/prestanda.
19 Apr 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare
Nivå 8 · Veteranfuskare

Lägg till 150kr så du kan plocka Phenom 965 3.4ghz istället för den du valde nu.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #27
↗ till inlägget

Lägg till 150kr så du kan plocka Phenom 965 3.4ghz istället för den du valde nu.

Det är det helt klart värt. Fast inget mer då?

Datorn köper jag antagligen i jul. Kommer det vara smart att satsa på denna dator eller vänta tills jul?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Om jag var du så skulle jag ta 2x 500GB HDDs istället för en med 1 TB.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det är det helt klart värt. Fast inget mer då?

Datorn köper jag antagligen i jul. Kommer det vara smart att satsa på denna dator eller vänta tills jul?

Köper du datorn i jul så har priset på delarna antagligen rasat och att det blir en ny säsong av grafikkort med mera.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Tvivlar på att en ny generation släpps så tidigt som vid nästa jul.

20 Apr 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare

Kanske någon månad efter då, men kan han vänta till jul kan han försöka vänta en eller två månader till så han inte blir besviken på att hans dator inte kommer kunna köra dem spelen på vettiga inställningar.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #32

Fyller ju år i mars (långt kvar :( ). Så det är väll inget besvär att vänta tills min födelsedag istället.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in