Hoppa till innehåll

Använda Axe Som Försvarsspray


Caspian
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sprutar man igenom elden på en tändare så blir det ju som en mini-eldkastare. ( i alla fall om man vill lita på alla filmerna. )

Kanske inte så säkert som personen över sa.

 

Borde inte vara något problem eftersom att det inte kan brinna in i flaskan, särskilt smidigt är det iofs inte :P

 

Du är medveten om att elden kan gå baklänges också? Dvs antända bakåt längst spray "strålen" och komma in i flaskan.

 

Eld i behållaren = explosion.

 

Precis som ngn annan i tråden skrev ganska tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sprutar man igenom elden på en tändare så blir det ju som en mini-eldkastare. ( i alla fall om man vill lita på alla filmerna. )

Kanske inte så säkert som personen över sa.

Borde inte vara något problem eftersom att det inte kan brinna in i flaskan, särskilt smidigt är det iofs inte :P

 

Du är medveten om att elden kan gå baklänges också? Dvs antända bakåt längst spray "strålen" och komma in i flaskan.

 

Eld i behållaren = explosion.

 

Precis som ngn annan i tråden skrev ganska tidigt.

 

 

Men det fungerar endå som vapen,spruta på elden,kasta flaskan fort som f*n på din fiende,spring därifrån

B)

 

Det borde väll funka??

Om det inte funkar när man står där så är det ju bara att använda som eldkastare=)

Redigerat av gozo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Hej! Satt och funderade och kom på en idé.

Skulle AXE fungera bra som självförsvarsspray? Jag vet att pepparspray och tårgas är olagligt att inneha. Men det finns ju så kallad "rödspray" som sprayar angriparen röd i ansiktet och sägs paralysera denna.

 

Men som sagt, skulle inte AXE fungera utmärkt? Jag kan tänka mig hur dj*vulskt mycket det skulle svida i ögonen om man fick AXE sprutat i dem!

 

Axe's flaskor är ju dessutom smidiga, ja de är perfekta. Dessutom kostar de cirka 30 kronor medan en självförssvarsspray kostar över 190 kronor.

 

AXE är ju dessutom lagligt, men har i princip samma effektivitet mot ögonen som t.ex tårgas (även om tårgas är rejält kraftigt).

 

Skulle man kunna känna sig säker med en burk axe i jackfickan?

 

Visst. AXE kan säkert skada ögonen, men hur sannolikt är det att man träffar på personen som angriper en igen såvida han inte blir tagen? och hellre det än att bli mörbultad/riskera livet!

 

Kom gärna med synpunkter!

Ja vafan, då skulle man väl till och med kunna att en pinne är ett bra självförsvarsredskap för man kan peta den i ögonen på den man vill. ;) Varför ska man lägga ut hundringar på andra redskap när man bara kan knäcka av ev av Moder Naturs pinnar?

 

Ehm...sarkasm. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sprutar man igenom elden på en tändare så blir det ju som en mini-eldkastare. ( i alla fall om man vill lita på alla filmerna. )

Kanske inte så säkert som personen över sa.

 

Du lär knappast dö/skadas ordentligt av en sprängd Axe-burk. och troligtvis drar sig den potentiella våldtäktsmannen eller vad det nu är tämligen hastigt om nån börjar stråla eldflammor mot denne. fast det känns smidigare att bära omkring på någon kort järnstång eller liknande istället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sprutar man igenom elden på en tändare så blir det ju som en mini-eldkastare. ( i alla fall om man vill lita på alla filmerna. )

Kanske inte så säkert som personen över sa.

Borde inte vara något problem eftersom att det inte kan brinna in i flaskan, särskilt smidigt är det iofs inte :P

 

Du är medveten om att elden kan gå baklänges också? Dvs antända bakåt längst spray "strålen" och komma in i flaskan.

 

Eld i behållaren = explosion.

 

Precis som ngn annan i tråden skrev ganska tidigt.

 

Jag har för mig att så länge det finns tryck utåt, så kan det inte brinna innåt.

Men är inte säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sprutar man igenom elden på en tändare så blir det ju som en mini-eldkastare. ( i alla fall om man vill lita på alla filmerna. )

Kanske inte så säkert som personen över sa.

Borde inte vara något problem eftersom att det inte kan brinna in i flaskan, särskilt smidigt är det iofs inte :P

Du är medveten om att elden kan gå baklänges också? Dvs antända bakåt längst spray "strålen" och komma in i flaskan.

 

Eld i behållaren = explosion.

 

Precis som ngn annan i tråden skrev ganska tidigt.

 

Jag har för mig att så länge det finns tryck utåt, så kan det inte brinna innåt.

Men är inte säker.

 

Man ska aldrig säga aldrig, men det kan stämma eftersom det är större risk ju mindre det är kvar i behållaren.

 

Dave: Man kan spränga bort handen med en axe-flaska.

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Som sagt så är ju en burk axe + eld inget att rekommendera. Titta bara här:

 

Kanske inte fungerar för vissa då det är 18-gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som många har sagt så kan faktiskt en axe "flamma" åka in i tryckbehållaren och sprängas.

Om man håller den i handen så (som jag skrev innan) kommer du att få allvarliga skador. Och det är 100% risk att det blir så. Även om det finns tryck utåt så kan en liiten gnutta eld/värme komma in i flaskan och då är det kört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...