Hoppa till innehåll

A Presentation Of Sweden


Gäst BillieJean
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst BillieJean

"A group of foreign students from Ireland will soon come to our school. They do not know much about Sweden and how we live there. They have asked us to send them some fact sheets about Sweden before they visit us. They are eager to learn as much as possible"

Your task is:

1. To make a written fact sheet/sheets on one topic. Your fact sheet must have a nice layout and at least one picture on each sheet. Use Arial 14pts. Do not forget to write down where you have found the facts.

2. A presentation of your work to the class (powerpoint presentation)

3. Work in groups of three people.

 

Detta är min taluppgift, som har deadline 11 Maj. Jag har valt uppgift Julen, men har helt kört fast. Vad jag ska tillägga om Julen är: How do we prepare for Christmas in Sweden? How do we celebrate Christmas Eve, Day and Boxing Day? What do we eat during Christmas? The Christian view of Christmas?

 

Jag förstår det som står och har skrivit en del, men jag har nu två problem. 1. Jag har inte den blekaste aning om hur Powerpoint fungerar då jag aldrig har använt det. 2. Jag kan inte hålla tal. Det går dåligt, och jag är alltid skitnervös. Det har gått i grundskolan då man kunde komma undan med att hålla inför små grupper, men nu i gymnasiet måste jag köra för hela klassen. Som sagt så ska vi arbeta i grupper om tre, och alla ska prata minst tre minuter var.

 

Tips? D.v.s. hur ska jag gå tillväga för att göra en så bra powerpoint som möjligt? Ska jag ha många bilder?

Redigerat av BillieJean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Ingår inte powerpoint i datorkunskapen? Man måste ju lära sig det först innan man ens gör det :P

Inte i vår datorkunskap. Där ingår endast Office Word och Office Excel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Powerpoint: För text, tryck på "Infoga textruta" och skriv i den. För bilder, dra in dem där du vill ha dem och släpp.

 

Powerpoint tar ca 3 min att lära sig göra textrutor och lägga in bilder, don't worry.

Okej, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Microsoft PowerPoint Tutorial

 

För de flesta svenska familjer gäller det att spara så mycket pengar som möjligt inför julen så man kan köpa familjemedlemmarna så dyra presenter som möjligt.

 

Dock skall pengarna räcka till alla olika sorters sillsorter och andra maträtter som ingår på julbordet.

 

Julen här i Sverige handlar om dyra presenter, fet julmat och Kalle Anka.

Redigerat av prophet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Microsoft PowerPoint Tutorial

 

För de flesta svenska familjer gäller det att spara så mycket pengar som möjligt inför julen så man kan köpa familjemedlemmarna så dyra presenter som möjligt.

 

Dock skall pengarna räcka till alla olika sorters sillsorter och andra maträtter som ingår på julbordet.

 

Julen här i Sverige handlar om dyra presenter, fet julmat och Kalle Anka.

Att läsa det inledande inlägget i sin helhet. Jag ska vara snäll nu och berätta för dig att trådskaparen undrar bara om hur PP funkar och hur han ska klara av sina nerver.

 

 

 

Tänkte bara påpeka att svenskarna är lite knasiga och öppnar julklapparna på julafton (Christmas Eve) istället för juldagen (Christmas Day) då resten av världen öppnar sina julklappar.

 

 

@Dezen En PP kan vara hur jefla lång som helst, bara den är komprimerad och relevant. Annars hade mina lärare varit tvungna att ha minst 20 st PP per lektion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

@Dezen En PP kan vara hur jefla lång som helst, bara den är komprimerad och relevant. Annars hade mina lärare varit tvungna att ha minst 20 st PP per lektion.

Jag säger inte emot dig, men jag kan lova dig att min datorkunskaps lärare hade hängt upp dig på ett kors för att du skrev det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Hjälp med om hur du ska "våga" redovisa.

 

Skit i vad läraren och dina klasskamrater tycker om när du redovisar.

Läs utantill på pappret och bry dig inte om mer än något annat än att läsa högt från pappret du skrivit.

Skit i vad läraren säger om att titta upp från pappret och sånt, du måste börja någonstans. Sen när du är lite självsäkrare kan du börja köra på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...