Hoppa till innehåll

Nyheter Gällande Grupper


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Tas gratisgrupperna bort för att de inte fungerar så kommer även möjligheten att förlänga gratisgrupperna att tas bort. Men återigen så är detta något som får utvärderas framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Snälla, ta bort gratisgrupperna! Kolla bara på sidan där man ser alla grupper!

 

Jag hade tänkt betala för en ny grupp, men så länge det ser ut så här så tror jag att jag avstår. Det blir alldeles för svårt att locka medlemmar!

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fattar inte riktigt varför det blev så mycket gnäll över det nya systemet, ni vill ha tillbaka dem gamla gratisgrupperna, men ni klarar inte av att det är så många oseriösa grupper som skapades nu?

 

14-dagars "trial" på grupper är ju bara bra, oseriöst folk kommer inte orka förlänga sina grupper i all evighet och de som är seriösa kommer antagligen uppgradera till en vanlig grupp, vilket de kanske aldrig hade gjort om de inte fick testa, win-win.

 

Att priserna har halverats är ju också bra, precis som många har önskat? Gratis grupper = fler grupper = fler seriösa grupper.(?)

 

Lägre priser + fler seriösa testgrupper = fler vanliga grupper.

Fler vanliga grupper = fler mysiga små föreningar = bättre gemenskap.

 

Sen att stackars lilla Kattgruppen blir tvungna att betala för att förlänga sitt GF är inte mer än rättvist, visst, ni kanske är kvar från gamla goda tiden, vilket visar att ni är en "lojal" (eller w/e ni nu vill kalla det) grupp. Men om ni nu är så trogna så har ni väl inga problem med att hjälpa sidan med sina omkostnader? Om ni tycker det är jordens undergång att ni får samma villkor/krav som alla andra finns det ju alltid alternativet att ni gör ett eget forum hos någon forum-host.

 

Dave: Innan du drar upp något som argument kan du ju först kolla att det stämmer. Jag är inte med i utvecklingsgruppen nu, jag var det för något år sedan men det var verkligen inte så "omg, dom kan förändra saker!" som du tror. Om jag inte har helt fel så var det sista inlägget skrivet för 2-3 år sedan när medlemmarna byttes ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fattar inte riktigt varför det blev så mycket gnäll över det nya systemet, ni vill ha tillbaka dem gamla gratisgrupperna, men ni klarar inte av att det är så många oseriösa grupper som skapades nu?

 

14-dagars "trial" på grupper är ju bara bra, oseriöst folk kommer inte orka förlänga sina grupper i all evighet och de som är seriösa kommer antagligen uppgradera till en vanlig grupp, vilket de kanske aldrig hade gjort om de inte fick testa, win-win.

 

Att priserna har halverats är ju också bra, precis som många har önskat? Gratis grupper = fler grupper = fler seriösa grupper.(?)

 

Lägre priser + fler seriösa testgrupper = fler vanliga grupper.

Fler vanliga grupper = fler mysiga små föreningar = bättre gemenskap.

 

Sen att stackars lilla Kattgruppen blir tvungna att betala för att förlänga sitt GF är inte mer än rättvist, visst, ni kanske är kvar från gamla goda tiden, vilket visar att ni är en "lojal" (eller w/e ni nu vill kalla det) grupp. Men om ni nu är så trogna så har ni väl inga problem med att hjälpa sidan med sina omkostnader? Om ni tycker det är jordens undergång att ni får samma villkor/krav som alla andra finns det ju alltid alternativet att ni gör ett eget forum hos någon forum-host.

 

Dave: Innan du drar upp något som argument kan du ju först kolla att det stämmer. Jag är inte med i utvecklingsgruppen nu, jag var det för något år sedan men det var verkligen inte så "omg, dom kan förändra saker!" som du tror. Om jag inte har helt fel så var det sista inlägget skrivet för 2-3 år sedan när medlemmarna byttes ut.

Återigen, konstruktiv och nyttig rättvisa skapas inte genom att man straffar dem som har en fördel, utan kompenserar för de som inte har den "fördelen" (när de har fått fördelen blir det ju givetvis ingen fördel längre) de gnäller om att de saknar.

 

Man måste inse att det finns inget statiskt läge eller utseende som kommer att funka för sidan, oavsett vad det gäller. Efter ett tag blir sidan eller nån funktion, i detta fallet grupperna, så "casual" att ingen längre bryr sig som de gjorde förr. Enda sättet att hålla grupperna och sidan i rörelse, och med det menar jag inte att man ska spela nån form av rysk roulette där man plötsligt försämrar för någon för att skapa lite "spänning".

 

Jag har inte sagt att gratisgrupper som ett periodvis inslag i fuskas struktur är dåligt. Det jag har sagt är att om vi evigt kommer ha gratisgrupper kommer det vara förödande, samt om vi har dessa trial-grupperna, du kan läsa mina argument till varför i mina tidigare inlägg eller ställa speciella frågor om du vill ha något extra utrett.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Återigen, konstruktiv och nyttig rättvisa skapas inte genom att man straffar dem som har en fördel, utan kompenserar för de som inte har den "fördelen" (när de har fått fördelen blir det ju givetvis ingen fördel längre) de gnäller om att de saknar.

Så bara för att en person har en fördel så ska man ge 999 personer samma fördel istället för att den personen kan vara nöjd med den tiden han har haft det lilla extra? Visst, det beror helt på vad det är, men ang. gruppforum tycker jag bara det är löjligt. Ni är en stor grupp och om ni nu är så underbara som ni påstår är det ju inga problem för medlemmarna att pröjsa 3fm/dag var? Jag kan iaf inte se problemet, man får lära sig att anpassa sig efter majoriteten i vissa saker.

 

Man måste inse att det finns inget statiskt läge eller utseende som kommer att funka för sidan, oavsett vad det gäller. Efter ett tag blir sidan eller nån funktion, i detta fallet grupperna, så "casual" att ingen längre bryr sig som de gjorde förr. Enda sättet att hålla grupperna och sidan i rörelse, och med det menar jag inte att man ska spela nån form av rysk roulette där man plötsligt försämrar för någon för att skapa lite "spänning".

Antar att du missade skriva klart detta stycket eller formulerade det skumt.

 

 

Jag har inte sagt att gratisgrupper som ett periodvis inslag i fuskas struktur är dåligt. Det jag har sagt är att om vi evigt kommer ha gratisgrupper kommer det vara förödande, samt om vi har dessa trial-grupperna, du kan läsa mina argument till varför i mina tidigare inlägg eller ställa speciella frågor om du vill ha något extra utrett.

Du anser att man inte hinner få uppfattning alternativt inte vill gå med i en gratisgrupp när den ändå kommer försvinna? Att den försvinner hindrar man enkelt med en förlängning. 14 dagar är tillräckligt för en seriös grupp att se om det är tillräckligt med intresse för att uppgradera sig till en vanlig grupp, om man inte har fått en uppfattning om hur det är då så kommer man aldrig få det. Allting ligger i hur seriösa medlemmarna är.

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så bara för att en person har en fördel så ska man ge 999 personer samma fördel istället för att den personen kan vara nöjd med den tiden han har haft det lilla extra? Visst, det beror helt på vad det är, men ang. gruppforum tycker jag bara det är löjligt. Ni är en stor grupp och om ni nu är så underbara som ni påstår är det ju inga problem för medlemmarna att pröjsa 3fm/dag var? Jag kan iaf inte se problemet, man får lära sig att anpassa sig efter majoriteten i vissa saker.

 

Du anser att man inte hinner få uppfattning alternativt inte vill gå med i en gratisgrupp när den ändå kommer försvinna? Att den försvinner hindrar man enkelt med en förlängning. 14 dagar är tillräckligt för en seriös grupp att se om det är tillräckligt med intresse för att uppgradera sig till en vanlig grupp, om man inte har fått en uppfattning om hur det är då så kommer man aldrig få det. Allting ligger i hur seriösa medlemmarna är.

omformulerar den då:

Man måste inse att det finns inget statiskt läge eller utseende som kommer att funka för sidan, oavsett vad det gäller. Efter ett tag blir sidan eller nån funktion, i detta fallet grupperna, så "casual" att ingen längre bryr sig som de gjorde förr. Enda sättet att göra grupperna och sidan intressanta och hålla dem i rörelse, och med det menar jag inte att man ska spela nån form av rysk roulette där man plötsligt försämrar för någon för att skapa lite "spänning".

varför ska det anpassas? varför ska man gå åt det negativa hållet när man kan gå åt det positiva? varför göra nått negativt mot 1 grupp/person när man kan göra något positivt för "999" personer? jag förstår inte ditt resonemang där alls. dessutom formuleras "problemet" som du inte förstår i detta stycke också.

 

kattgruppen är så underbara som vi är FÖR ATT ingen behöver pröjsa nått, så enkelt är det.

 

Kan man uppdatera gratisforumen till ett "riktigt forum" ens? har inte sett något som tyder på det. En gratisgrupp så som 14-dagarna nu är startar inget, de visar inte att personen har några motiv att bygga vidare, det tar fruktansvärt lång tid att bygga upp ett GF, 14 dagar räcker inte på långa vägar, det tar kanske 1 månad (minst 25 dar) innan det blir någon fart att tala om och initiativtagande till nya trådstarter.

 

De andra gratisgruppforumen hade en liknande effekt, därav är de värdelösa i längden, däremot gör storleken och tidslängden på forumet att det verkar som om personen har en mer seriös tanke. dessutom gör medlemsmaximumet att gruppägaren snabbare kan gallra allt skapa den stämningen som denne eftersträva, med 10 st blir det väldigt mycket justering av vilka få som ska vara medlemmar och mindre åt att skapa ett bra gruppforum. dessutom hämmar det avsevärt gruppens tidiga exponentiella tillväxt som sker i början av varje gruppstart.

 

Ett bra gruppforum kommer behöva mer moderatorer, en ny beskrivning, gruppikon och mycket annat, så att man ska suga ut pengar genom att de ska uppgradera till ett större GF känns väldigt meningslöst, det sänker standarden.

 

Slutligen kan jag medge att 100 platser som till start känns väldigt meningslöst, jag skulle kanske kunna tänka mig en 20-30 platser till att börja med i en ny typ av gratisgrupper och sen kanske +10-medlems- och +50-medlemspaket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför ska det anpassas? varför ska man gå åt det negativa hållet när man kan gå åt det positiva? varför göra nått negativt mot 1 grupp/person när man kan göra något positivt för "999" personer? jag förstår inte ditt resonemang där alls. dessutom formuleras "problemet" som du inte förstår i detta stycke också.

 

kattgruppen är så underbara som vi är FÖR ATT ingen behöver pröjsa nått, så enkelt är det.

För vissa saker är inte rimliga, det finns en anledning till varför man inte kan förbättra för 999 personer och om man då ska ha det rättvist så löser man det på det sätt som skadar minst antal personer.

 

Kan man uppdatera gratisforumen till ett "riktigt forum" ens? har inte sett något som tyder på det. En gratisgrupp så som 14-dagarna nu är startar inget, de visar inte att personen har några motiv att bygga vidare, det tar fruktansvärt lång tid att bygga upp ett GF, 14 dagar räcker inte på långa vägar, det tar kanske 1 månad (minst 25 dar) innan det blir någon fart att tala om och initiativtagande till nya trådstarter.

Admin har svarat på den frågan ett par gånger. Är man klyftig så letar man intresse innan man startar gruppen, nämen oj! Vi har initiativ och engagemang redan första dagen! :D

 

De andra gratisgruppforumen hade en liknande effekt, därav är de värdelösa i längden, däremot gör storleken och tidslängden på forumet att det verkar som om personen har en mer seriös tanke. dessutom gör medlemsmaximumet att gruppägaren snabbare kan gallra allt skapa den stämningen som denne eftersträva, med 10 st blir det väldigt mycket justering av vilka få som ska vara medlemmar och mindre åt att skapa ett bra gruppforum. dessutom hämmar det avsevärt gruppens tidiga exponentiella tillväxt som sker i början av varje gruppstart.

Kan hålla med dig om att 10 personer kanske är lite lite, men ändå betydligt bättre än tidigare. Som jag skrev ovan så söker man intresse först, har man mer än 10 intresserade så finns det alltid något sätt att lösa det på. Om man så ska göra ett "riktigt" GF direkt eller slänga ut några medlemmar efter ett tag så några andra får testa på.

 

Ett bra gruppforum kommer behöva mer moderatorer, en ny beskrivning, gruppikon och mycket annat, så att man ska suga ut pengar genom att de ska uppgradera till ett större GF känns väldigt meningslöst, det sänker standarden.
Now that's all wrong. Ett bra gruppforum behöver inte en endaste moderator. Ett bra gruppforum är det gruppforum där medlemmarna sköter sig precis som de skall, ett bra gruppforum är där medlemmarna håller det vid liv, där medlemmarna ser till att det sköts, där medlemmarna engagerar sig i trivseln. INTE där någon maktgalen typ sitter och styr och ställer, "det ska vara si, det ska vara så!". Varför skulle ett bra gruppforum behöva en ny beskrivning eller gruppikon? Gruppikonen är bara onödig lyx, inget krav för att gruppen ska bli bra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett bra gruppforum är det gruppforum där medlemmarna sköter sig precis som de skall, ett bra gruppforum är där medlemmarna håller det vid liv, där medlemmarna ser till att det sköts, där medlemmarna engagerar sig i trivseln. INTE där någon maktgalen typ sitter och styr och ställer, "det ska vara si, det ska vara så!".

ta dina utopiska åsikter nån annan stans jävla kommunist! det behövs helt klart en stark ledare för att kunna organisera medlemmar och få en fungerande grupp för att sedan ledaren i sin storhet ska föra medlemmarna mot en grupp där din utopi uppfylls.

 

f.ö. en mycket bra förändring!! enda anledningen till varför jag registrerade mig, har alltid velat innehava en grupp, men som trasproletariat är det svårt.

 

Finns ingen anledning till att börja kalla mig för kommunist, jag kan lova dig att jag inte är det. Sen kan jag fylla i med att jag i princip beskrev Oztown, så jag antar att Guggo är en stark ledare som fixade sin utopi snabbare än blixten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Admin har svarat på den frågan ett par gånger. Är man klyftig så letar man intresse innan man startar gruppen, nämen oj! Vi har initiativ och engagemang redan första dagen! :D

admin har inte svarat på den frågan.

 

Det är kanske bra att ha en trialversion av grupperna då kan de som inte har en grupp testa hur det är att ha en grupp men det finns ett problem: Varför skulle man överhuvudtaget vilja testa? Om man nu har så mycket initiativ och engagemang som du säger så höjer det knappast moralen med vetskapen om att man måste behöva förlänga gruppen varannan vecka.

 

Resultatet är förutsägbart: en massa spamgrupper skapas istället, man redan se efter endast några dagar efter att det nya systemet har införts, pågrund av att medlemmarna här känner att det är det meninglöst att skapa riktiga gruppforum då de endå kan försvinna snabbt om man inte hänger med. Jag skulle nästan vilja påstå att det är mer skräpgrupper nu än vad det har varit innan.

 

Snälla, ta bort gratisgrupperna! Kolla bara på sidan där man ser alla grupper!

 

Jag hade tänkt betala för en ny grupp, men så länge det ser ut så här så tror jag att jag avstår. Det blir alldeles för svårt att locka medlemmar!

Exakt, det kan bli ganska svårt att hitta din grupp bland alla dessa spamgrupper, så du gör klokt i att vänta till bättre tider.

 

Testade att göra en till grupp men det är tydligen bara 1 per person. Får man göra en nu grupp om den första går ut?
Jag måste erkänna att det framgår inte så tydligt men jag tror att man får göra en ny grupp om den första går ut.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...