💬
Logga in
Fuska.se

Mac

28 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Macintosh alla tycker det e sumpigt det e lättare på macintosh och jobba OCH att det inte kommer inte in virus i den jag har nästan tryckt in virus i den det funkar inte! :lol: dom e ju bra ju Lr????

28 Apr 2004
Nivå 5 · Fuskare

jag har hört att deet bara ha komit ett virus mac eller nåt liknade det hära året eller föra :)

18 May 2004

Attan.. Jag vill prova en Mac. Men jag vill inte köpa en Mac för jag har redan 2 datorer. Men skulle gärna vilja prova att använda en någon gång!

19 May 2004

Attan.. Jag vill prova en Mac. Men jag vill inte köpa en Mac för jag har redan 2 datorer. Men skulle gärna vilja prova att använda en någon gång!

har bara använt det när jag var mindre så jag kommer inte ihåg så bra hur det var! :rolleyes:
6 Jun 2004
Nivå 5 · Fuskare

Mac är coola, dom ser inte ut som en windows i skärmen kan jag säga :D

7 Jun 2004
Nivå 1 · Novis

Mac är coola, dom ser inte ut som en windows i skärmen kan jag säga :D

Nej de ser faktiskt mycke bättre ut!

Layouten på Macintosh slår lätt layouten på en Windows! :)

9 Jun 2004
Nivå 5 · Fuskare

Mm, mycket snyggare. Fast vill endån inte ha en Mac. Är dom kraftfullare då?

Men ganska dumt att försöka få virus i datan =P

Nivå 4 · Lärling

Power Mac G5 är ju världens kraftfullaste och snabbaste dator, såg en sammanställning av kritik om G5 från olika dator-tidningar, nästan alla sa att det inte finns en "PC" som ens är i närhetn lika bra som G5

Macintosh alla tycker det e sumpigt det e lättare på macintosh och jobba OCH att det inte kommer inte in virus i den jag har nästan tryckt in virus i den det funkar inte! :lol: dom e ju bra ju Lr????

det kan visst komma virus till Mac fast inte så lätt
10 Jun 2004
Nivå 7 · Fuskare

Power Mac G5 är ju världens kraftfullaste och snabbaste dator, såg en sammanställning av kritik om G5 från olika dator-tidningar, nästan alla sa att det inte finns en "PC" som ens är i närhetn lika bra som G5

Jo, det finns det nog..om man bygger pc:n själv, som jag har gjort och den är mäktigt kraftig.

jag har inget imot mac men jag håller mej till pc.

en fråga: finns det platta skärmar till mac? Dum fråga men ändå.

Nivå 1 · Novis

jag har en mac men den e ganska trög bara en g3:a

man kan ju säga så här=

mac=jobb dator

pc=speldator

Nivå 4 · Lärling

har också en G3:a, fast den är ändå inte så trög, det jobbigaste är bara att PS crashar ibland när man sparar stora filer.

Jdi GAmer: inte ens Alienware datorer är i närheten av G5, G5 innehåller grejer som inga andra tillverkare har lyckats med.

och ja, det finss platta skärmar, dom snyggaste e ju förstås de från Apple, men man kan även ha andra LCD/TFT skärmar

Nivå 0 · Nykomling

Mac är snyggare än windows :wacko:

Mac är snyggare än windows :wacko:

jaha snyggare det finns datorer som är snygga fast skit tröga
Nivå 4 · Lärling

mmmm, G5 e ju jätte trög.....duh

fast jag hatar Mac märket det är en slax Äpple och jag tycker inte Mac är snygga jag tycker dem är fula.

Nivå 4 · Lärling

hmm, kanske för att företaget heter Apple, duh. Macintosh heter datorerna för att det finns ett äpple (Apple=Äpple) som heter McInstosh (Mc uttalas som i McDonalds).

Hur många macs har du sett egentligen... dom finns vita, metallic, röda, gråa, blåa, turkosa och i plast eller metall.

Nåt mer du ska klöaga på...duh

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Såg förut att det fanns WC3 till mac =D.. =P

G5 datorerna verkar bra.. ^^... Att de klår ailenware är f*n fantastiskt. Kan du ge några exempel på vad den har som inte ngn pc har? Intresserad..

Nivå 4 · Lärling

ska se om jag hittar prestandan på apples hemsida...

EDIT: Ok, här står det om den http://www.apple.com/se/powermac/ och den kan man ladda ner en PDF med prestanda uppgifter och här e kommentarer från olika tidningar http://www.apple.com/powermac/reaction/

här e också lite om själva operativ systemet Mac OS http://www.apple.com/se/macosx/

Senast ändrad:

11 Jun 2004
Nivå 5 · Fuskare

Hmm? Ni pratar om G3 och G5? Vad är det och vad är skillnaden? Ju nyare ju mindre siffra?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in