Är nintendo gammalt nu??
Nintendo ?
Va?Är nintendo gammalt nu??
Kan du förklara lite tydligara, tack.
om du menar ifall han som skapa det är gammal nu, ja det är han väll, det blir ju dom flesta, företaget är också himla gamalt 20 år typ...
I en nintendobroschyr jag fick på sci-fi mässan, stod det på baksidan "Gaming since 1889" eller nåt sånt, knäppt
det kanske stog 1989
dom har väl funnits sen 80´
den planerade alt 1979 så började G&WATCH o den gjorde konsolen
Den första konsollen som kom ut av nintendo kom nog på 80 talet nån gång!
skojar du, nintendo e som mest inne nu, dels med GCN sen med nya DS... men om du menar NES, så snacka det i NES forumet...Är nintendo gammalt nu??
nej det stod 1889 konstigt nog. men nintendo kanske var nåt gammalt företag som tillverkade vanliga spel i japan sen 1889det kanske stog 1989
därför mario skapades 1983 och G&W ÄR också en nintendo konsol den kom 1980
Själva NINTENDO skapades för ca 20 år sen men där ca 120 år sen skapade han som äger NINTENDO nus farfars farfar(eller nåt) Skapade Japanska Spel Kort. Då hette det itne NINTENDO
Av dom ca 20åren Nintendo funnits har jag använt Nintendo sedan jag var sex år. (runt 1996-1997. Jag är 13)
Jag har inget nintendo ;)
de låter rätt troligt, för att det var en broshyr från nintendo som ja fick på scifi mässan där man kunde testa olika GC-spel och det stod 1889.Själva NINTENDO skapades för ca 20 år sen men där ca 120 år sen skapade han som äger NINTENDO nus farfars farfar(eller nåt) Skapade Japanska Spel Kort. Då hette det itne NINTENDO
låter troligt men jag vet ej! det borde vara så :P
minst 30 år faktiskt
Inte min heller, särskilt inte när det gäller Tv-spel... Det är nutiden som gäller!
ja, vissa kan ju inte spela spel bara för att dom har för dålig grafik.. men det är ju själva spelet som räknas, men vissa fattar inte det.