💬
Logga in
Fuska.se

Spåra Och Anmäla Folk?

22 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Beee, tack för svar! ^^

Senast ändrad:

http://www.birthday.se/sok/

En riktigt bra sida om du skall hitta någon med bara några uppg. den finner alla som är över 16 i sverige har jag kommit fram till. Men om du registrerar kan du även se deras adress.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget

http://www.birthday.se/sok/

En riktigt bra sida om du skall hitta någon med bara några uppg. den finner alla som är över 16 i sverige har jag kommit fram till. Men om du registrerar kan du även se deras adress.

Tack!

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

3. Om de börjar hota dig eller något liknande så tror jag nog att det är bäst att polisanmäla!

Polisanmäl.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Polisanmäl.

Ja men alltså, Kommer polisen ta detta seriöst?

Alltså vad går gränsen vid en bra polisanmälning?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Polisen tar knappast nätmobbning/hot över nätet så seriöst, dem gör nog det om det är några som vill få tag på Henrik Pontén.

Nivå 7 · Fuskare

Som privatperson kommer du knappast kunna få ut någonting av det.

Den enda följden kommer förmodligen vara att grupperna tas bort av Facebook.

En lärare på min skola nätmobbades av elever, hon anmälde.

Det fanns olika facebook grupper och en youtube film som kränkte/hotade henne och de som gjort grupperna och filmen blev avstängda från skolan. Filmen togs bort och grupperna likaså. Saftig böter fick de med.

Det jag vill ha ut med det här är att din anmälan faktiskt kan gå igenom, varför inte pröva? Det är ju inte som att poliserna kommer börja skratta ihjäl sig när du vill anmäla.

Du har inte direkt något att förlora på detta.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #10

Ska testa..

Senast ändrad:

Sedan fråga nummer fem kan ju inte göras på laglig väg iaf inte om du ska hitta ip:n genom forum , går dock ganska bra genom msn, steam , skype har jag hört dock svårt då msn går genom servrar innan vilket andra klienter inte gör utan skickar datan direkt till personen på andra sidan.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #12
↗ till inlägget

Sedan fråga nummer fem kan ju inte göras på laglig väg iaf inte om du ska hitta ip:n genom forum , går dock ganska bra genom msn, steam , skype har jag hört dock svårt då msn går genom servrar innan vilket andra klienter inte gör utan skickar datan direkt till personen på andra sidan.

Ok..

Senast ändrad:

14 May 2010
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #13

EDIT - Behöver inte stå här längre.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Ok nu lägger jag upp dubbelpost, Men det har gått ett par dagar och jag har som sagt en fråga kvar..

Facebook-gruppen har inte försvunnit och anmälde den för en vecka sen, Försöker att anmäla igen men då står det att dom håller på att granska den, Någon som har en aning om vad jag ska göra?

Tack om ni moderatorer acceptera detta.

Tack i förhand!

Till att börja med så ska du skälla ut http://AnsiktsBok.com

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Ok nu lägger jag upp dubbelpost, Men det har gått ett par dagar och jag har som sagt en fråga kvar..

Facebook-gruppen har inte försvunnit och anmälde den för en vecka sen, Försöker att anmäla igen men då står det att dom håller på att granska den, Någon som har en aning om vad jag ska göra?

Tack om ni moderatorer acceptera detta.

Tack i förhand!

Du kan ju alltid testa att vänta...

Vad ska du med IP till btw?

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Lagen säger att om du diskrimineras av en person, kan du polisanmäla detta. Om en person har fått med mer personer blir det väl en till åtalspunkt; typ medvållande till brott eller något liknande....

Så Polisanmäl helt enkelt.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Lagen säger att om du diskrimineras av en person, kan du polisanmäla detta. Om en person har fått med mer personer blir det väl en till åtalspunkt; typ medvållande till brott eller något liknande....

Chansen är dock att polisen kommer skita it...
15 May 2010
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #18
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Chansen är dock att polisen kommer skita it...

Ja, Polisen tar ju inte sånt seriös, Men dom skiter ju inte i det heller, Vilken email har "Facebook" då?

Vill ha deras IP för att se vart dom bor etc..

↗ till inlägget

Ifall de har skickat emails till dig så vore detta till hjälp: http://www.ehow.com/how_4512493_address-ge...ls-message.html

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #20
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ifall de har skickat emails till dig så vore detta till hjälp: http://www.ehow.com/how_4512493_address-ge...ls-message.html

Ok, Tack!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in