Jag spelade Age of Empire 2 samt Empire Earth för över 5 år sen. Och nu söker jag liknande spel fast med modernare grafik :)
Söker Rts-spel
Age Of Empires 3. :lol:
↗ till inläggetAge Of Empires 3. :lol:
uuh nej det suger faktiskt :S vet inte varför men så äre xD
Aldrig spelat AoE eller EE men bra tips på RTS är World in Conflict + Soviet Assault expansion, Dawn of War, Total War serien och StarCraft/Warcraft.
Har du aldrig spelat AoE?!
Då är det fan dags snart. :lol:
Slaget om Midgård 2
har man aldrig spelat Age of empires så spela 2an. för 3an kanske har MKT bättre grafik men det suger för drygt :/ fast det är bara min åsikt någon kanske tkr att tvåan är dryg :P
Jag tycker om tåg-systemet i 3:an.
Age of Mythology är också bra.
nvm, glömde bort att det skulle vara modernare grafik.
↗ till inläggetTipsa om äldre spel också, har spelat lite Empire Earth nu från 2001 och det är rätt så kul :)Age of Mythology är också bra.
nvm, glömde bort att det skulle vara modernare grafik.
Settlers-spelen är underhållande.
Slaget om Midgård 2 och COmmand & Conquer: Generals är jävligt bra RTS spel.
Jag gillar starcraft och starcraft 2 (beta). Du borde skaffa starcraft eller vänta tills starcraft 2 kommer :)
Supremee commander 1 eller 2 :) Tiberian sun från sena 90-talet är inte fel heller :D
Min egna favvo är nog Dungeon Keeper :D och inte uppföljaren då :) men det funkar inte på vista utan Typ Dos box
Heroes of Might and Magic 3
om grafik är ett sånt måste, Heroes of Might and Magic 5. Fast det är inte lika bra.
↗ till inläggetHeroes of Might and Magic 3
om grafik är ett sånt måste, Heroes of Might and Magic 5. Fast det är inte lika bra.
[/quote
Indeed, HoMM3 är ett av de bästa spelen någonsin ju! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Testa det iallafall, det är inte särskilt dyrt. Kan vara gratis om man vet vart man ska leta...
Måste hålla med om HoMM 3 :D Många barndomsminnen!
Dom bästa RTS enligt mig är ju lätt.
Starcraft 2 (27 juli) Finns bara beta nu.
Age of empires 3 (AS COOLT) :D :D :D