💬
Logga in
Fuska.se

Windows Xp X86.

26 svar · startad

Det går visst att använda mer än 3.5gb ram som jag sa tidigare, med hjälp av en kernel patch. Men jag hittar inte länken till hur man gjorde det just nu.

Enligt min kompis kan Linux 32bit använda mer än 3.5gb som standard.

Senast ändrad:

Så som jag förstått det så är det inte så enkelt att göra så på windows, så för en "medelsvensson" så är det inte så enkelt att fixa en kernel för att få tillgång till mer ram.

På linux kan man ju använda upp till 8 gb ram i en 32-bitars struktur, men Microsoft älskar att blockera sina OS så...

↗ till inlägget
↗ till inlägget

64 bit som faktiskt fungerar.

Jag ifrågasätter dig inte, men förklara gärna vad du menar. ;)

Win 7 finns som 64 bits version och det fungerar med alla program.

Testa XP som 64 bits version, du kommer bli förvånad över hur lite som faktiskt fungerar.

Jag har gjort det, och inga drivrutiner till nätverks dongeln gick att installera, mycket problem med drivrutiner för moderkortet också.

Jag kunde fixa x86-drivrutiner till min nätverks-dongel på Windows 7 x64. Men fick random BSOD på grund av det.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

64 bit som faktiskt fungerar.

Jag ifrågasätter dig inte, men förklara gärna vad du menar. ;)

Win 7 finns som 64 bits version och det fungerar med alla program.

Testa XP som 64 bits version, du kommer bli förvånad över hur lite som faktiskt fungerar.

Jag har gjort det, och inga drivrutiner till nätverks dongeln gick att installera, mycket problem med drivrutiner för moderkortet också.

Jag kunde fixa x86-drivrutiner till min nätverks-dongel på Windows 7 x64. Men fick random BSOD på grund av det.

Då var det drivrutinerna som var problemet, inte Windows 7.

Den som kodar drivrutinerna är troligtvis den som tillverkar dongeln. Så det är hos tillverkaren det egentliga problemet ligger.

Ja, men inte bara den saken som cpade. Men ska köpa Windows 7 istället, och köra med nätverkskabel. Då hoppas jag på att det funkar bättre.

15 May 2010
↗ till inlägget

Ja, men inte bara den saken som cpade. Men ska köpa Windows 7 istället, och köra med nätverkskabel. Då hoppas jag på att det funkar bättre.

Eller så installerar du rätt drivrutiner?

Finns inte, Netgear ger inte ut x64 drivrutiner till WG111T.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in