Hoppa till innehåll

Vegas Pro 8 Fråga.


antebajen

Rekommendera inlägg

Tjenare! Nu är det så att jag installerat om Vegas pro 8. Innan så var det massa strul jag hade råkat ändra layouten o massa skit så jag installerade om det. Har det och det fungerar korrekt. Bara att det finns ett litet fel. Det är så att jag inte kan lägga in VLCfiler i Sony Vegas :/. Innan gick det utmärkt och jag renderade alltid ut med VLC då filerna blev mycket mindre. Alla videoklipp man gör med kameran blir till VLC format. Så jag behöver få detta att fungera igen. Vad jag tror så behöver jag VLC plugin. Isåf, hur fixar jag det? :D

 

Tack på förhand! :)

Redigerat av antebajen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Det finns inget "VLC" format. VLC spelar upp nästintill alla film-format vilket är just det, alla film format. Så vi har ingen aning om vilket format du pratar om.

 

Ja mina filmer spelas upp med VLC och kan inte spelas upp med något annat. Men jag kan inte lägga in mina filmer i Vegas Pro 8 som jag alltid gjort förr.. Avi filer fungerade. Testade med en vanlig film bara. Men mina egna filmade filmer som måste spelas upp i VLC fungerar inte. Har jag förtydligat mig? :) Ljudet kommer in i Vegas och fungerar. Men inte själva bilden.

Redigerat av antebajen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fortfarande ingen aning om vilket filtyp det är, bara att den "bara kan spelas upp med VLC" som inte stämmer eftersom det inte finns något filformat som endast VLC klarar och om det nu finns är chansen att din film just har det formatet väldigt liten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fortfarande ingen aning om vilket filtyp det är, bara att den "bara kan spelas upp med VLC" som inte stämmer eftersom det inte finns något filformat som endast VLC klarar och om det nu finns är chansen att din film just har det formatet väldigt liten.

 

Både jag och min polare förstår inte vad du menar här nu? Det låter bara som att du inte har nån aning om vad VLC är och sitter o pysslar med Windows movie maker eller nåt sånt skit. Du värkar inte fatta vad vi menar iaf. Finns det nån anna som gör det? Jag är ledsen asså. Nu skriver jag det en gång till..

 

Nu har jag filmat ett klipp med min videokamera och det laddar jag upp till datorn. Där ser jag klippet som heter: 00097.MTS och har logot som VLC har. (konan). Ja .. Förr så drog jag bara in klippet i vegas och där var det. Nu är det bara att redigera och sedan rendera ut det som .wma Sådär där är mitt redigerade klipp där jag nu ville att det skulle sparas. Men nu när jag installerat om hela Vegas så fungerar dt inte att dra in mitt klipp ( 00097.MTS ). Förstår du? Det ända som kommer upp i vegas är ljudet. Inte videon (bilden). Jag kan inte förklara det på ett tydligare sätt än det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt mycket bra kolla på detta, det är tyvärr du som inte är så bra på att förklara.

 

Det var .MTS som jag sökte, det är formatet på videon. VLC har Codec för MTS inbyggt, Sony Vegas använder operativsystems Codec som i ditt fall inte klarar av .MTS.

 

Det finns antagligen flera sätt att lösa ditt problem.

1. Installera en Codec för .MTS

2. Ändra i din videokamera vilket videoformat den ska spara i till ett som Vegas klarar.

3. Ändra nån inställningen i Vegas, eftersom det fungerade tidigare.

 

VLC kanske inte stödjer det filformat som kameran filmar i ?

Läs hans inlägg igen, VLC klarar av att spela upp filmen men inte Vegas Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt mycket bra kolla på detta, det är tyvärr du som inte är så bra på att förklara.

 

Det var .MTS som jag sökte, det är formatet på videon. VLC har Codec för MTS inbyggt, Sony Vegas använder operativsystems Codec som i ditt fall inte klarar av .MTS.

 

Det finns antagligen flera sätt att lösa ditt problem.

1. Installera en Codec för .MTS

2. Ändra i din videokamera vilket videoformat den ska spara i till ett som Vegas klarar.

3. Ändra nån inställningen i Vegas, eftersom det fungerade tidigare.

 

VLC kanske inte stödjer det filformat som kameran filmar i ?

Läs hans inlägg igen, VLC klarar av att spela upp filmen men inte Vegas

 

Där ja! : ) Där fick jag svaren jag ville ha ;p. För har alltid fungerat innan att bara lägga in i vegas. Finns det någon länk eller så som du kan ge mig angående 1. Installera en Codec för .MTS ?. Hur jag ska fixa med inställningarna vet jag inte hur jag ska göra och vill inte försöka för det var då jag råkade förstöra hela layouten. Fast detta var för väldigt länge sen jag gjorde det och har inte orkat installera om. Är det bara installera en codec för .mts och så är det klart eller måste jag lägga in det i plugins eller nåt sådant i sony mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag googlade på "MTS codec" men den verkar vara svår att hitta.

Det ska bara vara att installera codecen så känner Vegas av det.

 

Det var för att du gav tillräckligt med information nu som jag kunde hjälpa dig, förta inlägget var inte så informativt som jag förklarat. Det finns egentligen inget som heter "VLC format", det skulle vara en fil som slutar på .VLC

 

Förresten, i Vegas: View > Window Layouts > Default Layout ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag googlade på "MTS codec" men den verkar vara svår att hitta.

Det ska bara vara att installera codecen så känner Vegas av det.

 

Det var för att du gav tillräckligt med information nu som jag kunde hjälpa dig, förta inlägget var inte så informativt som jag förklarat. Det finns egentligen inget som heter "VLC format", det skulle vara en fil som slutar på .VLC

 

Förresten, i Vegas: View > Window Layouts > Default Layout ;)

Aa det har jag sätt sen tidigare. Men det var inte det ända som var problemet. Har gjort så i andra program layouten blivit knasig. Men layouten var bland annat :P. Men får försöka hitta en MTS codec :P Tack för hjälpN. Säg till om du skulle råka hitta en MTS codec man kan ladda hem.

 

Sjukt irriterande när man inte kan få tag i MST codec. Vet inte vad jag ska ta mig till :s. Fungerande finfint innan. Lustigt detta. Blir bara galnare. :s :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag misstänker att det är någon inställning i Vegas eftersom de inställningarna resetades vid ominstallationen. Problemet är att Vegas har ganska många inställningar och den kan bli svår att hitta.

 

btw, dissa inte movie maker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...