Hoppa till innehåll

Trimma En 100w El-scooter?

Gäst Swedishmoose

Rekommendera inlägg

Gäst Swedishmoose

Hej exakt som det låter: Hur trimmar jag man en 100w El-scooter? Jag funderar på att köpa en 100w El scooter men den går typ i 10km/h och det orkar jag inte stå och åka på var ända dag. Det finns en annnan 250w El-scooter som går i 20km/h men den är så himla ful! Så jag undrar finns det något sätt att få en 100w elmotor att gå i 18/20 km/h? Jag vet att man kan linda om men det krävs ju e hel del vetenskap för det. Det måste ju finnas ett enklare sätt! Om jag kopplar på mer volt kanske? Men då kanske jag måste bygga om styrboxen. Det enklaste skulle vara om man inte behövde göra så mycket jobb men det är ju ganska självklart att jag gör det ifall jag måste!

tacksam för ett snabbt svar!

MVH Swedischmoose!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du skaffar bara samma elmotor och komponenter som det finns i den andra scootern och sätter i.

Men jag förstår inte riktigt varför du vill ha en el-scooter som det säkert är en massa problem med när du kan cykla..

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Swedishmoose

Du skaffar bara samma elmotor och komponenter som det finns i den andra scootern och sätter i.

Men jag förstår inte riktigt varför du vill ha en el-scooter som det säkert är en massa problem med när du kan cykla..

Jag cyklar varje dag till skolan men nu under sommaren när jag ska till vänner så vill jag lyxa till det lite!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur gammal är du då? Min kompis köpte en elscooter och laddarn pajja direkt (antagligen nån kina skit). Köp en moppe istället INTE/ en kina moppe som går sönder hela tiden, utan sitt o spana på blocket tills det kommer upp en vettig för ett bra pris. Märken du ska sikta på, aprilla,yamaha,beta, ren kvalité. Sen finns det ju massa yamaha modeller t.ex, välj den som du tycker är snyggast.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur gammal är du då? Min kompis köpte en elscooter och laddarn pajja direkt (antagligen nån kina skit). Köp en moppe istället INTE/ en kina moppe som går sönder hela tiden, utan sitt o spana på blocket tills det kommer upp en vettig för ett bra pris. Märken du ska sikta på, aprilla,yamaha,beta, ren kvalité. Sen finns det ju massa yamaha modeller t.ex, välj den som du tycker är snyggast.

Skulle säga att Honda slår dom märkena med hästlängder när det gäller kvalieté. Sen så är det bara en massa onödiga pengar man får slänga ut för att åka moppe under en sommar. Först måste du ta moppekort och slänga ut pengar på det. Bensin är inte heller direkt billigt.

Att cykla är starkt rekommenderat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du glömde försäkringar.

Måste man ha trafikförsäkring för mopeder i klass II?

Nej det är ju som att behöva ha en försäkring för att cykla.

EDIT, Honda gör inte så många mopeder. Denna ända jag kan komma på i dagsläget är ju Zoomern? Och den är ju 4-takt och seg men ändå ganska cool.Honda har ju tillverkat äldre mopeder som MT5 och X8R-X båda 30 moppar, några sådana tycker jag själv inte man ska sattsa på. Jag gav 2800 spänn för min moppe med ett abus lås som kostar över tusen lappen nytt. Själv gjorde jag ett riktigt klipp då det bara är utseendet som är lite defekt.

Sen det beror ju på när han är född. Ifall han är född innan oktober 1994? vet inte riktigt. Så slipper han ta förarbevis för 30-moppe.

Redigerat av Zhug
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du glömde försäkringar.

Måste man ha trafikförsäkring för mopeder i klass II?

Ja det måste man. Sedan förra året har jag för mig, måste man ha försäkring.

En 30-moppe är inte registrerad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...