Hoppa till innehåll

Hjälp Med Youtube


Escain

Rekommendera inlägg

Jag har ett litet irriterande problem med YouTube.

 

Jag vill nämligen att tuben ska spela upp de videos jag vill se i högsta kvalitén som finns uppladdad av materialet.

Jag vet att det finns en inställning som, där det står, låter mig se klipp i högre kvalité hela tiden, men youtube envisas hela tiden med att visa den lägsta kvalitén och det gör mig galen.

 

Hjälp mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade detta problemet för ett år sen, har tydligen fortfarande inte blivit fixat.

Om du har ställt in att videorna visas som stora är 480p default, om du ser de i vanlig storlek är 360p default. Den där video playback quality iställningar gör ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag vet så buggar sig Youtube lagom mycket från tid till tid.

Jag har ingen aning om hur man permanent ställer in den högsta kvalitén. Men helt ärligt så tycker jag inte att det är särskilt jobbigt att trycka upp kvalitén varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar bara sätta på playlists och lyssna på musiken, jag kan koppla min dator till min tv via hdmi, och vissa låtar låter craptacular på 340p.

 

Jag orkar inte gå och pilla på datorn efter 3-4 min om jag sitter och pluggar 5 meter från tv/dator.

 

 

Jag får upp dessa alternativ:

 

Videouppspelningskvalitet

*Jag har en långsam uppkoppling. Spela aldrig videoklipp av högre kvalitet.

*Välj alltid det bästa alternativet för mig baserat på min spelares storlek. <- valt alternativ

 

Eftersom jag har en hd-dator och kan ladda ned i 20 mb/s så tycker att jag åtminstone borde få 480p.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...