💬
Logga in
Fuska.se

Ta Bort Final Fantasy Forumet

30 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jo fast det finns väl ingen gräns för hur många forum admin kan skapa? Det är ju inte i vägen för något annat, som parkeringsplatsen.

Ju mindre belastning desto bättre, skulle jag tro.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Du tror inte att det krävs något av servern för att ha ett forum va?

Att ha 53 subforum istället för 52 tar en skillnad på servern som inte märks. När ett av subforumen inte ens används tar det bara lite plats på serverns minne och ingen bandbredd. Det är bandbredd som segar ner servrar mest, inte hur fulla deras hårddiskar är. Ett tomt subforum tar under 1mb antagligen och det är ju ingenting idag.

Jag tror admin skulle kunna skapa över 100 subforum utan större effekt, tar bara lite bandbredd att rada upp namnen varje gång nån laddar sidan.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du tror inte att det krävs något av servern för att ha ett forum va?

Att ha 53 subforum istället för 52 tar en skillnad på servern som inte märks. När ett av subforumen inte ens används tar det bara lite plats på serverns minne och ingen bandbredd. Det är bandbredd som segar ner servrar mest, inte hur fulla deras hårddiskar är. Ett tomt subforum tar under 1mb antagligen och det är ju ingenting idag.

Jag tror admin skulle kunna skapa över 100 subforum utan större effekt, tar bara lite bandbredd att rada upp namnen varje gång nån laddar sidan.

Skillnad eller inte skillnad, det är ändå onödigt att ha något som inte används liggandes och ta plats.

Om du har två block på ditt skrivbord, det ena använder du aldrig medans du använder det andra ofta, hade du då inte flyttat på det du inte använde för att det inte skulle ta plats?

Nivå 0 · Nykomling

Jag håller med om att det ska tas bort, förklarade bara hur lite det faktiskt tar på servern.

Nivå 0 · Nykomling

Byt det till ett piratkopierings forum :)

Nivå 0 · Nykomling Moderator
↗ till inlägget

§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt ?

Vad får dig tro att ett sådant forum skulle skapas?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt ?

Vad får dig tro att ett sådant forum skulle skapas?

För att slippa höra sånt i resten av fourmet?

Nivå 0 · Nykomling

Fildelning är så accepterat av samhället nu så jag tycker det är dags för admin att släppa den regeln. Jag känner inte någon som aldrig tankat från piratviken (vi gjorde handuppräckning i klassen) och fuska.se är det enda forumet jag känner till där man inte får prata om fildelning, fastän alla gör det.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Fildelning är så accepterat av samhället nu så jag tycker det är dags för admin att släppa den regeln. Jag känner inte någon som aldrig tankat från piratviken (vi gjorde handuppräckning i klassen) och fuska.se är det enda forumet jag känner till där man inte får prata om fildelning, fastän alla gör det.

Precis.

Vi kanske ska göra en röstning?

Nivå 0 · Nykomling

Hmm, ni har en poäng.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Precis.

Vi kanske ska göra en röstning?

Gör en omröstning då, men jag misstänker att den kommer bli låst. Och att ta bort §3.7 kommer solklart få mest röster.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in