Hoppa till innehåll

Bortförklaringar Vid Reklamering


Chilla

Rekommendera inlägg

What's uppp?

 

Jo, det är så att i fredags (18 juni) så köpte jag New Super Mario Bros Wii i Webhallen.

Jag köpte den kontant i affären, d.v.s. den var inte bokad/förbetald.

Nu är det så att jag ångrar mig lite (har inte klarat spelet men är osäker på om det var värt priset på 479:-)

Jag undrar om jag kan få pengarna tillbaka, och vad ska jag då ha för bortförklaring om de frågar varför jag vill lämna tillbaks det? Det duger väl inte att säga att jag tröttnade på spelet eller att det inte var värt priset?

Den enda "förpackningen" var plasten som alltid brukar finnas på ett spel. Räknas plasten som förpackning eller?

 

På mitt kvitto står det:

 

Öppet köp gäller i 7 dagar för obruten förpackning eller plomberad vara.

Återköp över 1000kr betalas ej ut kontant. Kvittot gäller som garantibevis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du är bra på att ljuga kan du säga typ att du köpte det till en kompis fast du visste inte att han hade sålt sitt Wii eller hitta på nåt liknande. Jag är i vilket fall sämst på att ljuga, skulle inte klara det.

Kan inte komma på någon bättre bortförklaring just nu tyvärr :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp på game nästa gång, då kan du säga att du "inte är säker på att det är rätt typ av spel för dig" eller "jag vet inte om det är detta spelet mitt syskon vill ha" så typ skriver de på kvittot eller något om att du kanske kommer tillbaka och kan lämna spelet och få pengarna.

 

 

Förövrigt kan du nog byta spelet mot något annat på game/gamestop för minst 400 kronor skulle jag gissa på.

 

Eftersom det är ett Mario-spel.

 

Inte helt säkert det funkar på alla game, men testa funkar ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Game där jag bor har i alla fall haft något system så man kan lämna tillbaks nästan alla spel och få pengarna tillbaks inom 10 dagar även om man brutit förpackningen och varvat hela spelet. Vet inte om det är så fortfarande. Man kan hoppas att webbhallen är lika snälla, skadar inte att försöka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om de har ett sådant system så är det ju ingen mening med att ha plasten runt (obruten förpackning hänvisar till plasten runt spelfodral) :P

 

Om det står att öppet köp endast gäller vid obruten förpackning, och man tar bort plasten så...ja då har man brutit förpackningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om de har ett sådant system så är det ju ingen mening med att ha plasten runt (obruten förpackning hänvisar till plasten runt spelfodral) :P

 

Om det står att öppet köp endast gäller vid obruten förpackning, och man tar bort plasten så...ja då har man brutit förpackningen.

Jo det ska vara så egentligen, men game och gamestop har väl lärt sig att föräldrar och oinsatta köper fel ibland, så om man låtsas att man vet mindre än man gör så kan man få häva köpet hos dem.

 

Det är en fördel för dem, då kommer ju kunden tillbaka eftersom de vet att de får rätt om de skulle råka göra fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...