💬
Logga in
Fuska.se

Värde Nintendo 8-bit?

17 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Tjena!

Jag funderar på att sälja mitt Nintendo 8-bit med alla nödvändiga tillbehör, samt 2 spel "Super Mario" och "Zelda".

Jag vet att det inte är värt mycket, men hur mycket kan jag få för det? Allting fungerar perfekt, inget fel på något. Allt är orginal.

Senast ändrad:

16 Jul 2010
Nivå 1 · Novis

Jag skulle tro att det är värt cirka 1500 kronor :) .

18 Jul 2010
Nivå 9 · Veteranfuskare

1500 spänn tror jag är för mycket för detta, men jag vet inte riktigt jag heller..

Nivå 0 · Nykomling

Jag tror nog flera hundra kronor iallafall!

21 Jul 2010
Nivå 3 · Lärling

Nes ligger runt 250 kr (ev. någon femtiolapp mer), Zelda vid 140 kr och Super Mario Bros (1) är väl värt 40 kr ungefär. Inte de dyraste prylarna och med kartonger eller manualer ökar värdet rätt stort, dock ett bra startpaket.

Nivå 7 · Fuskare

Är du alldeles från vettet, människa?!

Något sådant säljer man ju bara inte! Hade kunnat ge en lagom saftig summa för att få tillbaka mitt gamla 8-bitars, som jag fick för mig att sälja för några år sen då Djävulen plötsligt beslagtog min kropp.

Ack, den hjärtesorgen.

22 Jul 2010
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Är du alldeles från vettet, människa?!

Något sådant säljer man ju bara inte! Hade kunnat ge en lagom saftig summa för att få tillbaka mitt gamla 8-bitars, som jag fick för mig att sälja för några år sen då Djävulen plötsligt beslagtog min kropp.

Ack, den hjärtesorgen.

Jag håller verkligen med där faktiskt, har min NES kvar och spelar inte den allt för ofta, men vill inte sälja den.

Nivå 1 · Novis

Min morbror har ett NES som han ALDRIG kommer sälja man måste juh bara ha ett...!!!

Sälj inte det är bra samlarvärde som stiger år för år ha kvar 5-10 år så har den gått upp kanske 1000 spänn....

25 Jul 2010
Nivå 2 · Novis

Hade inte gett mer än 500kr

28 Aug 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #10

Nu blir det en bump, men tänkte bara meddela att jag inte ska sälja den. :) Testade skpela, det var riktigt skoj! :P

1 Sep 2010
Nivå 9 · Veteranfuskare

Du gjorde ett bra val att inte sälja den :)

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #12

Hah, fan vad skoj mario var! xD

Nivå 3 · Lärling

älskar att lira mario på mitt 8-bit =)

Tyvärr kraschade jag tv'n så får antagligne koppla upp burken där nere och inte i rummet ;(

När vi var små hade vi över 100 spel eftersom mamma fick gratis då hon jobbade på nintendo, så dem två konsolerna jag har är bland dem första :lol:

Nu har jag väl runt 30 spel kvar.

Senast ändrad:

2 Sep 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #14

Coolt! :D

Någon som vet om det går att köpa sånna spel någonstans?

Nivå 5 · Fuskare

Blocket/Tradera,dock så tar många ett saftigt överpris :(

3 Sep 2010
Nivå 3 · Lärling

På Blocket är det dyrt, inte nödvändigtvis på Tradden. Jag sålde min Nes med fyra spel och två handkontroller för 420 kr för några veckor sedan på Tradden. På Blocket hade samma saker garanterat gått på flera hundra mer, men eftersom Blocket är så inaktivt, trögt och osäkert till skillnad från Tradden och Ebay så kör jag bara på auktioner.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Sen har vissa nog lite överpris på grund av samlare som är villiga att ge mer då konsolen är från typ 80-talet.

4 Sep 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #18

Ska kolla lite på tradera.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in