💬
Logga in
Fuska.se

Radeon Hd3870x2 Upptäcks Som Xpress 200

15 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

http://i45.tinypic.com/66f2n6.png

http://www.hardspell.com/pic/article/2008/1/31/c87cc6d6-381e-499d-b341-f3b909deb5c9.jpg

Någon som vet nåt?

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Antar att x2 = xpress 200.

EDIT: Speciellt med tanke på att det står "series".

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Antar att x2 = xpress 200.

EDIT: Speciellt med tanke på att det står "series".

Nej, X2 står för de dubbla GPU processorerna i kortet. Xpress 200 är en helt annan serie - Detta kortet tillhör ju HD 3800 serien. Själva modellnamnet står ju under GPU, dvs RS480 - Xpress 200 RS480, vilket det alltså inte är.

Tack för snabbt svar dock :) Körde nyss Benchmark test och kortet underpresterade som bara den.

Senast ändrad:

4 Jul 2010
Nivå 7 · Fuskare

Känns som GPU-Z visar det inbyggda grafikkortet. Testa trycka på rutan allra längst ner till vänster och se vad för fler alternativ som poppar upp.

BTW vilket monsterkort ;D

EDIT: Japp, med största sannolikhet visar GPU-Z ditt inbyggda grafikkort eftersom det tycks vara HP som står för tillverkningen, dvs moderkortet med grafikdel.

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Nej, X2 står för de dubbla GPU processorerna i kortet.

Är inte X2 när man kör 2 kort med crossfire/SLI? Alltså typ HC 5770x2, gånger 2.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, X2 står för de dubbla GPU processorerna i kortet.

Är inte X2 när man kör 2 kort med crossfire/SLI? Alltså typ HC 5770x2, gånger 2.

Nej nej, X2 står ofta när ett grafikkort har två stycken grafikprocessorer på samma bräda.

Edit: ATI körde med X2 ofta men har nu gått över till ett helt annat modellnamn, t,ex 5970.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #7
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Känns som GPU-Z visar det inbyggda grafikkortet. Testa trycka på rutan allra längst ner till vänster och se vad för fler alternativ som poppar upp.

Inga fler alternativ o.O

↗ till inlägget
EDIT: Japp, med största sannolikhet visar GPU-Z ditt inbyggda grafikkort eftersom det tycks vara HP som står för tillverkningen, dvs moderkortet med grafikdel.

Det är nog mycket riktigt =) Har VGA kabel som går mellan datorns inbyggda VGA kort och skärmen, då allt jag får när jag kopplar DVI mellan grafikkortet och skärmen är "Monitor going to sleep" :/ Inte hittat nån lösning till detta. Får Endast bild om jag kör med VGA kabel från inbyggda kortet :s

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det är nog mycket riktigt =) Har VGA kabel som går mellan datorns inbyggda VGA kort och skärmen, då allt jag får när jag kopplar DVI mellan grafikkortet och skärmen är "Monitor going to sleep" :/ Inte hittat nån lösning till detta. Får Endast bild om jag kör med VGA kabel från inbyggda kortet :s

Låter för mig som att ditt grafikkort inte fungerar. Hittar du det om du går in i enhetshanteraren på datorn?

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #9
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Låter för mig som att ditt grafikkort inte fungerar. Hittar du det om du går in i enhetshanteraren på datorn?

Nix, inget. Kortet i sig sitter i datorn och lyser med fläkten gåendes för fullt. Känns inte som om det borde vara något fel på det.
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nix, inget. Kortet i sig sitter i datorn och lyser med fläkten gåendes för fullt. Känns inte som om det borde vara något fel på det.

På någon vänster så uppfattar ju inte datorn att det är inkopplat iaf, varför vet jag dock inte.
Nivå 7 · Fuskare

Tycker att du ska rycka ur det och trycka fast det igen ordentligt samtidigt som du gungar det lite så det sitter.

Hjälpte bra för mig när jag installerade CF med mina 5770n.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #12

Upptäckte precis att nätaggregatet kör på 460W, medans kortet på sina specs uppges behöva 550W. Antar att det är det som ligger bakom't. Låter rimligt?

↗ till inlägget

Upptäckte precis att nätaggregatet kör på 460W, medans kortet på sina specs uppges behöva 550W. Antar att det är det som ligger bakom't. Låter rimligt?

Skaffa ett bättre nätagg så ska det nog funka fin-fint.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Skaffa ett bättre nätagg så ska det nog funka fin-fint.

Fick höra att kortet borde fungera även med mitt nätaggregat (med viss stabilitet), borde alltså inte vara orsaken :/
7 Jul 2010
Nivå 4 · Lärling

men om man har ett grafikkort i datorn så stängs väl det interna av?

8 Jul 2010
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

men om man har ett grafikkort i datorn så stängs väl det interna av?

Ja.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in