Gäst JespOL Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 Hej. Jag är nu hos min farbror ett tag. Och han har kabel. Men det är två dosor. Ena är ett cisco EPC2100R2 det står typ vood. Men när jag försöker logga in så står det " conf " som användarnamn och det går inte att ändra. Och kan ej lösenordet. Har testat med 1234 password changeme och sånt. Har sökt som tusan på Google om " Cisco cable modem password " och massa skit men hittar inget. Någon som vet vad orginal lösenordet är? Han har ej bytt. Han hittade nått papper från tele2 fast det stog inge där. Behöver öppna massa portar! Har nu tre stycken dosor för han har 2 st som är nått med kabel modemet och idag så när jag kom så köpte jag en Lan router " Deltaco 5 port lan switch " och det verkar inte som att det blockar något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 Om du inte har någon viktig inställning på den kan man resetta den till standardlösenord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 Det bli ju att återställa bredbandet. Annars kan du ju alltid försöka ringa tele2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 Återställa bredbandet tror jag knappast. Jag har bytt ut och återställt routrar flera gånger sen vi fick bredband för massa år sen och vi har aldrig behövt skriva in lösenord och sånt till bredbandet på routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.