Laserturken Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Jag laddar ner i 270 kb/s, på utorrent. Någon som vet vad jag kan göra så den går snabbare? (Har redan stängt ner onödiga program) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 (redigerat) Hur många seeders har den torrenten du försöker ladda ner? Är det bara en eller har du stött på flera torrenter som inte går över 270kbps? Note till mods: µTorrent är helt lagligt. Om ni låser denna tråden för att ni misstänker att han laddar ner något som har med §3.7 att göra är det som om en polis helt plötsligt går fram och tar din mobil för att han antar att den är stulen. (hehe) Redigerat 21 Juli 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 21 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 (redigerat) Sant, och jag håller på och ladda ner en laglig grej :) Men seeders är väll "Källor"? Isåfall så står det: 49(132) Asså jag vill bara veta hur man gör det snabbare, för det är klar om 2 timmar, då är klockan 04:00 ungefär. Och jag orkar inte stanna uppe så länge :/ Redigerat 21 Juli 2010 av PouyaShirin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 (redigerat) Jag brukar sätt att datorn automatiskt stänger av sig efter en viss tid ifall en nerladdning inte hinner bli klar innan jag somnar. Om det står att den är klar om 2 timmar och jag vill gå och lägga mig så kanske jag sätter att datorn stänger av sig om 3 timmar. Hursomhelst funkar det perfekt att stänga ner och fortsätta på samma ställe imorgon, det är inte som när man laddar ner någon från webbläsaren. I µTorrent och antagligen alla andra torrent program kan man stänga av programmet och fortsätta där man slutade. Det finns en del faktorer som avgör hur snabbt en torrent går men om man bortser från hur starkt bredband man har så är de största faktorerna: 1. hur många som laddar upp 2. hur många som laddar ner. Just nu är det 132 som laddar upp varav 49 av dem som laddar upp till dig (inte endast till dig, dessa 49 laddar upp till flera andra också). Hur många är det som laddar ner filen? Tror det står under Klienter. Om det är många som laddar ner så går det inte lika snabbt för dig. Redigerat 22 Juli 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 balblablabla Det var bara 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 2 under Klienter? Det finns väl med en parentes också? Det ska stå typ 2(19). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Hur hög är din internethastighet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Kolla i routerinställningarna så du inte har "IP Flood Detection" och att den skall blockera "IP flooding" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Det beror ju också på hur bra internet du har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Det beror ju också på hur bra internet du har.Japp, har man 0.2mbit/s ska man inte förvänta sig så mycket därför behöver vi internethastigheten TS Har. Sedan antar jag att han laddar ned från public trackers och då är 270kb/s ganska dugligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 (redigerat) Men istället för att göra en ny tråd så undrar jag hur/vart man ser sitt internet hastighet? När jag kollar står det 100 mb/s och jag vet att det inte är sant :s Redigerat 22 Juli 2010 av PouyaShirin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Man frågar föräldrarna vad ni betalar för. http://www.bredbandskollen.se/ funkar annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.