💬
Logga in
Fuska.se

Andar Och Spöken

138 svar · startad

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

men om man lägger ihop alla "bortförklaringarna" kring spöken så tror jag nog att de flesta fallen kan avskrivas.

Det håller jag med om, speciellt när du skrev "bortförklaringarna" inom citattecken. Att säga "Allt är hallucinationer" är ingen förklaring utan en "bortförklaring" :)

Om bara 1 av alla miljoner fall är riktiga betyder det faktiskt att spöken finns.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Men om det inte händer något efter döden skulle livet kännas meningslöst när man vet att man en dag bara kommer se mörker för evigt

Förstå att ingen tar dig seriöst. Sen förstå också att du inte kommer "se" mörker. Din hjärna slår av och du dör, inget kommer efter, eftersom den enda sak som får dig att uppleva att du lever, inte fungerar längre. Du kopplas bort precis som alla andra och vaknar i en blöt tank, avfärdas som död och skickas ner i ett avlopp, där plockar ett skepp upp dig och besättningen säger att du levt i en datorgjord värld. Nu är det upp till dig att stoppa det, och få leva i fred sida vid sida med maskinerna.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Men om det inte händer något efter döden skulle livet kännas meningslöst när man vet att man en dag bara kommer se mörker för evigt

Du kommer inte se mörker, ditt medvetande skulle helt enkelt försvinna. Människan och alla andra djurarter är bara djur. Allting har ett slut.
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #24

Vad vet du du har inte precis varit död men jag tror fortfarande att det kommer hända nånting

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Vad vet du du har inte precis varit död men jag tror fortfarande att det kommer hända nånting

Fuska.se är fullt av zombies.

Jag hoppas att du vet det.

OnT: Vet faktiskt inte riktigt, kan inte säga Ja eller Nej.

Nivå 13 · Mästerfuskare

Nej jag tror inte på andar och spöken, för osannolikt.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

För det är den mest logiska förklaringen vad vi vet just nu. Vi är elektriska signaler i en hjärna, tills vi blir så gamla att vi dör av att kroppen inte kan hålla igång allt nå mer. Sen slutar elektriska signalerna och precis som en dator, så dör vi. Men att det inte är värt att leva om man ändå vet att det tar slut tillslut är bara idiotiskt. Tänker du så om allt så kommer du hänga dig själv ganska snabbt. Det är väl bara att ta vara på tiden vi har och inte tänka på döden :I
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ingen vet någonting, det är mest logiskt att utgå från det mest troliga.
Nivå 8 · Veteranfuskare

Nej.Eller kanske lite:S

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #30
↗ till inlägget
↗ till inlägget

För det är den mest logiska förklaringen vad vi vet just nu. Vi är elektriska signaler i en hjärna, tills vi blir så gamla att vi dör av att kroppen inte kan hålla igång allt nå mer. Sen slutar elektriska signalerna och precis som en dator, så dör vi. Men att det inte är värt att leva om man ändå vet att det tar slut tillslut är bara idiotiskt. Tänker du så om allt så kommer du hänga dig själv ganska snabbt. Det är väl bara att ta vara på tiden vi har och inte tänka på döden :I

Ja men ingen vet vad som händer med själen
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vilken själ? Vem har sagt att vi har själar?
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #32

Jag tror att vi har det

Nivå 16 · Legendfuskare

Precis som spöken så är själen något som inte alla är överens om.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det finns inga bevis när det gäller en existens av människosjälar.

↗ till inlägget
Jag tror att vi har det
Tro vad du vill.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Men om vi människor har själ och spöken, borde inte alla djur ha det. Och om det har dött djur och människor, insekter och dinosaurier i flera miljoner år om inte miljarder, borde inte det vara ganska smackat med spöken? Man borde börja se dom lite överallt eller höra dom då och då iaf :D

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #36

Det är inte säkert att alla ser vem säger att spöken lever tillsammans med levande varelser dom som har sätt nåt sånt har oftast en död släkting eller nåt

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är inte säkert att alla ser vem säger att spöken lever tillsammans med levande varelser dom som har sätt nåt sånt har oftast en död släkting eller nåt

För saknan eller för sorgen. Eller för att placebo effekt :o

Och det med Okända, en kille som är bra på att fiska fakta, klipper bort mycket och gissar sig fram. Och vem vill inte vara med på tv ;) man kan nog trolla såna ganska lätt, säg bara att han har rätt i allt, sen bam "ah fast det här huset byggde jag 2009 och det har inte bott någon här utom jag, marken har inte varit någon indian gravplats och allt du har sagt har varit fel."

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #38

Det skulle nog hamna i tidningen om dom ljuger om sånt

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Men om vi människor har själ och spöken, borde inte alla djur ha det.

Jag såg en omröstning om det en gång faktiskt. Jag minns inte var jag såg den men resultaten var ungefär såhär:

Endast människor har själar: 15%

Människor och djur har själar: 50%

Det finns ingen själ: 35%

Eftersom jag inte miss resultaten eller var jag såg omröstningen så säger den inte så mycket, men det jag vill komma fram till var att det finns folk som tror att endast människor har själar, samt folk som tror att människor och djur har själar.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Tveksamt. Så länge det inte är bevisat på något sätt kan jag inte tro på det.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in