Jag har några frågor angående city of hero/villains är det online kostar det i månaden varför heter ett city of hero och ett city of villains
Har Några Frågor
1. Ja det är online
2.det kostar i månaden
3.på city of heroes är man super hjälte.
4.på city of villains är man super skurk
typiskt ok hur mycket kostar det
*Går till skirvbordet,letar igenom högen med PcGamer och tar upp mmo numret i maj,slår upp sidan 32,tittar vad det kostar imånaden,Ser att det kostar Ca 125 kr i månaden,SucKar, och stänger numret*
Finns ett snabbare sätt
vet men gillar att kolla i dom
Varför måste alla onlinespel kosta en gång i månaden räcker det inte med att man köper dom en gång
↗ till inläggetVarför måste alla onlinespel kosta en gång i månaden räcker det inte med att man köper dom en gång
+1
Finns många fler f2p än p2p så...ok
han mena<r någ dom alla vill spela te.x Wow,CoH,CoV,Attoe och resten som kostar..och alla spel man behöver betala för att få special grejer och för att fortsätta spela
Antagligen för dom fortsätter uppdatera spelet och att dom behöver pengar till servrarna?
↗ till inläggetAntagligen för dom fortsätter uppdatera spelet och att dom behöver pengar till servrarna?
+1
↗ till inläggetAntagligen för dom fortsätter uppdatera spelet och att dom behöver pengar till servrarna?
men ju mer dom höjer priserna, ju mindre har råd att fortsätta spela så de förlorar även kunder på det.
Tycker fortfarande att man bara ska behöva betala en gång tänk dom som har kommit skit långt fått dom bästa vapnen i hela spelet tagit kanske rund 3 år att bli så bra och sen märker dom att dom inte har råd att fortsätta det är inte heller så kull
Tänk dig WOW.
Om nu wow kostar 100kr/månaden så får dem in 1200kr per år. Medans om man köper ett nytt spel bara 500 och sen är det slut där. Wow tjänar väldigt mycket på detta då dem får in mycket mer än vad dem skulle fått in om dom inte skulle ha månadskostnad.
Om inte wow skulle gått + så skulle dem ju inte ha så, men nu gör dem så och det är bra för dem.
↗ till inläggetTänk dig WOW.Om nu wow kostar 100kr/månaden så får dem in 1200kr per år. . Medans om man köper ett nytt spel bara 500 och sen är det slut där. Wow tjänar väldigt mycket på detta då dem får in mycket mer än vad dem skulle fått in om dom inte skulle ha månadskostnad.
Om inte wow skulle gått + så skulle dem ju inte ha så, men nu gör dem så och det är bra för dem.
1200*några miljoner per år.
jag och min kompis räknade ut att Blizzard känar runt 1650 miljoner kronor i Månaden på bara WoW
Så själv tycker jag att dom kan sänka priset, en aning
Jag tror inte att alla dom miljonerna går till spelet ofta dom behöver så mycket
↗ till inläggetDu vet inte hur extremt stora servrar dom har va?Jag tror inte att alla dom miljonerna går till spelet ofta dom behöver så mycket
Visst allt går ju inte till det. Men eftersom folk fortfarande köper speltid så ser dom väll ingen anledning att sänka priset. Jag håller med er om att det borde kosta mindre / inte kosta i månaden. Men eftersom dom tjänar extremt mycket på det kommer dom ju inte ta bort månadskostnaden.
och lite går till diablo III också