Hoppa till innehåll

Piratpartiet?


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Varför skulle dom sluta distribuera filmer, musik, spel osv till Sverige?

 

Folk i andra länder kan fortfarande ladda upp musiken på webben så vi i Sverige kan ladda ner den.

 

Samt alla i Sverige kan fortfarande köpa prylarna via webben.

Jag tror dom skulle fortsätta distribuera till Sverige, dom förlorar inte på det.

Är du på riktigt?

 

Varför skulle någon som inte har ett helt rent hjärta av guld köpa en film för ett/ - två hundra kronor när man kan ladda ner den från riksdagens hemsida gratis, snabbt och enkelt? Känar bolagen inga pengar på det, så säljer dom det inte.

 

Ar du på låtsas?

 

Nej men finns folk som älskar fysiska exemplar *sneglar ner* som antagligen skulle fortsätta köpa.

Och ja, det är sant, skulle det visa sig att dom inte tjänar pengar så slutar dom ju sälja, eller nej.

Dom skulle väl inte sluta, butikerna skulle sluta köpa in deras varor (filmer, musik, etc).

 

 

(1) Det är ju klart som faen att filmbolagen inte kommer exportera filmer till Sverige där fildelning är lagligt. Sedan är det ju bolagen som äger själva verken och som inte vill dela ut det gratis. Hur jävla svårt kan det vara att fatta det?(2) Om ni skulle ha en biograf där ni köper in filmer för flera tusentals kronor och måste ha pengar för att hålla den uppe, skulle ni uppskatta om över hälften smet in och såg på film där utan att betala? Jag fattar inte hur man kan föredra att ladda hem en film istället för att köpa den. När jag köper en film får jag det som filmbolagen vill att jag ska ha i hemmet för att se filmen, helt enkelt det bästa. (3)Varför gå en sämre väg?

 

(4)Sedan skulle det ta över 7 timmar för mig att ladda hem en film om jag nu skulle få för mig att göra det, så snabbt går det inte. Man får bara in en massa skit i datorn.

1. Varför är det klart? Fattar inte.

2. Var inte detta om icke fysiska exemplar? På en bio så betalar man för den stora skärmen och stolarna. Annars skulle

man ju se filmen hemma.

3. Tolknings fråga, många anser att det är en bättre väg

4. Ja, du har rätt, bredbands bolagen skulle tjäna mer pengar då ingen orkar vänta 7 timmar

och uppgraderar till högre hastighet. Fler orter skulle skaffa fiber nät, vilket skulle ge en del pengar

åt dom som lägger in sådant.

Redigerat av Sawny
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju klart som faen att filmbolagen inte kommer exportera filmer till Sverige där fildelning är lagligt. Sedan är det ju bolagen som äger själva verken och som inte vill dela ut det gratis. Hur jävla svårt kan det vara att fatta det? Om ni skulle ha en biograf där ni köper in filmer för flera tusentals kronor och måste ha pengar för att hålla den uppe, skulle ni uppskatta om över hälften smet in och såg på film där utan att betala? Jag fattar inte hur man kan föredra att ladda hem en film istället för att köpa den. När jag köper en film får jag det som filmbolagen vill att jag ska ha i hemmet för att se filmen, helt enkelt det bästa. Varför gå en sämre väg?

 

Sedan skulle det ta över 7 timmar för mig att ladda hem en film om jag nu skulle få för mig att göra det, så snabbt går det inte. Man får bara in en massa skit i datorn.

Filmbolagen vill inte att du ska ha det bästa,dom vill bara ha dina pengar.

 

Det finns HQ filmer att ladda ner också.

 

Varför betala 150+ när man kan få det gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju klart som faen att filmbolagen inte kommer exportera filmer till Sverige där fildelning är lagligt. Sedan är det ju bolagen som äger själva verken och som inte vill dela ut det gratis. Hur jävla svårt kan det vara att fatta det? Om ni skulle ha en biograf där ni köper in filmer för flera tusentals kronor och måste ha pengar för att hålla den uppe, skulle ni uppskatta om över hälften smet in och såg på film där utan att betala? Jag fattar inte hur man kan föredra att ladda hem en film istället för att köpa den. När jag köper en film får jag det som filmbolagen vill att jag ska ha i hemmet för att se filmen, helt enkelt det bästa. Varför gå en sämre väg?

 

Sedan skulle det ta över 7 timmar för mig att ladda hem en film om jag nu skulle få för mig att göra det, så snabbt går det inte. Man får bara in en massa skit i datorn.

Filmbolagen vill inte att du ska ha det bästa,dom vill bara ha dina pengar.

 

Det finns HQ filmer att ladda ner också.

 

Varför betala 150+ när man kan få det gratis.

 

1. Word

2. m

3. För att du får ett fysiskt exemplar (en DVD skiva å en plats bit samt ett papper med tryck).

Som man ifs skulle kunna köpa å skriva ut själv om man nu gillar fysiska exemplar.

 

DVD skivor finns å köpa.

Platsfodral finns å löpa.

Trycket finns att ladda ner å skriva ut på papper.

---------

Å juste, glömde "Man vill betala 150+ för att stödja filmbolaget och gå den väg dom vill".

 

Redigerat av Sawny
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men filmbolagen är ju vinnande bolag, de har inte råd att skänka bort deras filmer gratis. De lägger ner miljontals dollar på filmer för att vi ska kunna se de, ser inte vad som är så svårt att förstå att de inte kan skänka bort filmerna isf.

 

Hur lätt tror ni det är att hitta Blu-Ray och Dvd filmer i Kina som är original? Det är i princip omöjligt eftersom filmbolagen vet att piratkopieringen är för stor där, skulle piratebay styras genom rikstaden skulle exakt samma sak hända Sverige. Är det något positivt tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men filmbolagen är ju vinnande bolag, de har inte råd att skänka bort deras filmer gratis. De lägger ner miljontals dollar på filmer för att vi ska kunna se de, ser inte vad som är så svårt att förstå att de inte kan skänka bort filmerna isf.

 

Hur lätt tror ni det är att hitta Blu-Ray och Dvd filmer i Kina som är original? Det är i princip omöjligt eftersom filmbolagen vet att piratkopieringen är för stor där, skulle piratebay styras genom rikstaden skulle exakt samma sak hända Sverige. Är det något positivt tror ni?

Om de skulle sluta sälja filmer här pga piratkopieringen så spelar det inte så stor roll.

 

Vill man vara laglig då så kan man beställa över internet, vill man vara smart så kör man på TPB. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men filmbolagen är ju vinnande bolag, de har inte råd att skänka bort deras filmer gratis. De lägger ner miljontals dollar på filmer för att vi ska kunna se de, ser inte vad som är så svårt att förstå att de inte kan skänka bort filmerna isf.

 

Hur lätt tror ni det är att hitta Blu-Ray och Dvd filmer i Kina som är original? Det är i princip omöjligt eftersom filmbolagen vet att piratkopieringen är för stor där, skulle piratebay styras genom rikstaden skulle exakt samma sak hända Sverige. Är det något positivt tror ni?

Om de skulle sluta sälja filmer här pga piratkopieringen så spelar det inte så stor roll.

 

Vill man vara laglig då så kan man beställa över internet, vill man vara smart så kör man på TPB. ;)

 

Jo, det skulle spela roll. Det skulle vara svårare att få tag på det och fler skulle ladda ner. Det är ingen bra trend för Sverige isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men liksom, vill vi bli kända som landet där alla tankar hem filmer? Knappast. Även om fildelning och piratkopiering är stor världen över så är det i princip inga länder bortsett från vissa delar av Asien som är kända för att ha överflödigt mycket fildelning och liknande. Sverige kommer bli det landet om piratpartiet slår igenom, det säger ju tillräckligt. Seriöst, vi kommer skämma ut oss själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...