dodlaz Skrivet 22 September 2010 Rapport Dela Skrivet 22 September 2010 Jag har nyligen börjat att program era i C# Och nu har jag fastnat med min kod så jag undrar om det är någon som kan hjälp mig att fixa det? :rolleyes: Det jag vill kunna mer med min kod är att räkna antalet bokstäver totalt set. Så här långt har jag kommit. :( Tacksam för svar. using System; using System.Text.RegularExpressions; using System; using System.IO; class Program { static void Main() { // 1. // Array to store frequencies. int[] c = new int[(int)char.MaxValue]; // 2. // Read entire text file. string s = File.ReadAllText("text.txt"); // 3. // Iterate over each character. foreach (char t in s) { // Increment table. c[(int)t]++; } // 4. // Write all letters found. for (int i = 0; i < (int)char.MaxValue; i++) { if (c[i] > 0 && char.IsLetterOrDigit((char)i)) { Console.WriteLine("bokstav: {0} Antal: {1}", (char)i, c[i]); } } string array = File.ReadAllText("text.txt"); char check = 'a'; int count = 0; CharEnumerator ce = array.GetEnumerator(); while (ce.MoveNext()) { if (check == ce.Current) { count++; System.Console.ReadLine(); } } } } Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 22 September 2010 Rapport Dela Skrivet 22 September 2010 Så här hade jag gjort: 1. Dela upp i en stor array, splita varje tecken på "" (inget, splita varje tecken). 2. Loopa igenom med while(array !== NULL). Plusa på i hela tiden. Samt plussa på char. 3. Skriv ut char så har du antalet tecken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 29 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2010 Så här hade jag gjort: 1. Dela upp i en stor array, splita varje tecken på "" (inget, splita varje tecken). 2. Loopa igenom med while(array !== NULL). Plusa på i hela tiden. Samt plussa på char. 3. Skriv ut char så har du antalet tecken. Om du programmerar i Notepad++, så står det hur många tecken man har skrivit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 30 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2010 Så här hade jag gjort: 1. Dela upp i en stor array, splita varje tecken på "" (inget, splita varje tecken). 2. Loopa igenom med while(array !== NULL). Plusa på i hela tiden. Samt plussa på char. 3. Skriv ut char så har du antalet tecken. Om du programmerar i Notepad++, så står det hur många tecken man har skrivit. Om jag äter mycket mat så blir jag mätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.