LeetrN Skrivet 24 September 2010 Rapport Dela Skrivet 24 September 2010 halloj där. jag har funderat ett tag på vad jag vill jobba med när jag blir äldre osv. Nu har jag hittat mitt drömjobb, IT-Säkerhet :D nån som har nån aning om hur man gör för att nå dit? typ vilke gymnasie eller om de behövs högskola osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 24 September 2010 Rapport Dela Skrivet 24 September 2010 Prata med din SYO. Vi vet ju inte precis vilka gymnasier som är bra i din stad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 24 September 2010 Rapport Dela Skrivet 24 September 2010 Bor du i Stockholm så kan du välja Säkerhetsgymnasiet, dem fokuserar på massa säkerhet inom dator.. En del personer jag känner har fått göra små program som tar bort virus. Sen får man grundläggande väktarutbildning på köpet. Annars är det El - Datorteknik för yrkesjobb, eller om du vill gå lite längre så bör du ta Teknik - Datorteknik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 25 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 September 2010 well jag tänkte mer om man måste gå typ 3 år högskola sen typ utbilda sig osv min syo kan knappt svenska så jag har svårt att tro att han kan hjälpa mig med detta :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 25 September 2010 Rapport Dela Skrivet 25 September 2010 well jag tänkte mer om man måste gå typ 3 år högskola sen typ utbilda sig osv min syo kan knappt svenska så jag har svårt att tro att han kan hjälpa mig med detta :rolleyes: som jag har fattat det så är högskola efter gymnasietmen gör så att du ser vilken linje du måste gå i, sedan söker du efter gymnasier där du bor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 25 September 2010 Rapport Dela Skrivet 25 September 2010 Programmering kanske? Fast jag definierar IT säkerhet till webbplatser, så kanske inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 25 September 2010 Rapport Dela Skrivet 25 September 2010 well jag tänkte mer om man måste gå typ 3 år högskola sen typ utbilda sig osv min syo kan knappt svenska så jag har svårt att tro att han kan hjälpa mig med detta :rolleyes: Då är det bara att gå Teknik med inriktning data och programmering, gäller att satsa på så mycket programmering som möjligt i gymnasiet, sen i Teknik programmet så har du allt grundläggande för en bra teknisk högskola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 27 September 2010 Rapport Dela Skrivet 27 September 2010 Då är det bara att gå Teknik med inriktning data och programmering, gäller att satsa på så mycket programmering som möjligt i gymnasiet, sen i Teknik programmet så har du allt grundläggande för en bra teknisk högskola.^what he said. Min kompis går Teknik, och ska välja inriktning programmering i tvåan. Matte A till Matte E. Verkar vara väldigt grundläggande och bred utbildning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.