↗ till inlägget
ok, tack men som profesionell N00B behöver jag veta vad en hdd är och exakt vad för drivrutiner jag ska ha o hur fan ja får tag i dom. Windows 7 är ju som sagt en piratkopierad version så det kanske inte funkar med såna inställnigar. Jag funderar även på att överklocka, men exakt vad innebär det, hur gör jag det, och är det säkert?
Tack för dom svar jag fått hittils :lol:
HDD: Hard Disk Drive = Hårddisk
Drivrutinerna ska du ha fått med komponenterna eller så är det så enkelt att då går in på komponenterna du köpts tillverkares hemsida och laddar ner den rätta drivrutinen.. För du vet väl vad du har köpt för komponenter, annars kan du glömma datorn om du inte har tillgång till drivrutiner.
(Skaffa genuin version av Microsoft Windows 7...)
Överklockning innebär att man ökar hastigheten varvid t.ex. din dators processor oscillerar. Ju snabbare oscillering, ju högre ström, ju högre effekt, ju högre värme, ju lägre livstid för komponenterna. Men ju högre oscillering, ju snabbare utförande av instruktioner av processor, ju snabbare dator(ibland). Du gör det genom att gå in i BIOS på moderkortet och ställer in det där. Din manual för ditt moderkort går igenom detta. Men du rekommenderas att göra det i pyttesmå steg, t.ex +50 MHz(+0,050 GHz) åt gången med utförliga tester av temperatur, felsäkerhet, o.s.v. emellan.
Och till din sista fråga: nej, det är inte alls säkert att överklocka.