Hoppa till innehåll

Nu Får Föräldrar Sluta Med Detta


Rekommendera inlägg

ZnK@ Haha jo, men sånt händer oftast faktiskt man Vänjer sig :D Men seriöst det är bara att byta skorna till andra så är det klart. Vi byte ut skor idag och det blev perfekt. Jag menar att inte bara mina utan andra föräldrar ska också skylla ifrån sig. :D

 

Satis@ Jo det vet jag.

 

Jucie@ Jag är inte direkt någon vinnare vanligtvis men jag kan försöka.

Redigerat av Moonlamp
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är ditt fel för du vägrade förlja med och välja ett par skor, du hade möjlighetgen att kolla på ett par skor åt dig.

Därför blir dom sura och kanske tänker "varför följde du inte med för och testade ett par skor" Eller jag vet inte. Det är inte mina föreldrar. Men jag skulle kunna tänka mig något sådant.

Killen ovanför har rätt. De var lacka och pallade inte ta med dig. När de kom hem och du sa att de var för trånga och inte gillade dem, blev de arga, eftersom de antagligen hade lagt ner både tid och pengar på dem. Dina föräldrar är vanliga människor. De agerar på sitt sett de tror är rätt. Du är inte ensam om detta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uthärda det, flytta och glömma det.

 

Killen ovanför har rätt. De var lacka och pallade inte ta med dig. När de kom hem och du sa att de var för trånga och inte gillade dem, blev de arga, eftersom de antagligen hade lagt ner både tid och pengar på dem. Dina föräldrar är vanliga människor. De agerar på sitt sett de tror är rätt. Du är inte ensam om detta.

Om nu TS inte hade en jävla susning om att de skulle köpa skor åt honom så kan det inte vara hans fel att hans föräldrar köper fel storlek. Det finns tre alternativ för hans föräldrar:

 

1. Säga till sin son att de vill att han ska följa med eftersom dom tycker att han behöver nya skor.

2. Låta han stanna hemma och inte köpa några skor, eftersom han inte är med.

3. Fråga om han ska följa med när de ska köpa skor till hans syster, vilket han inte vill. Då av nån jävla anledning köper de skor åt honom och skyller på honom att de är fula och är fel storlek.

 

Vilket låter mest befängt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte kan sätta dig ner och resonera med dem lugnt och civiliserat bör du sätta hårt mot hårt för att markera att du inte tolererar vilken skit som helst. Det är ett fruktansvärt omoget beteende av din far såsom du beskrev det och kan knappast leda till någonting annat än känslonegativa spiraler. Har du pratat med din mamma om det här? Och hur utsatt är resten av familjen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...det är väl bara att gå och byta skojävlarna?

Jo visserligen, men det är som Katharsis påpekar inte alls det som är problemet, och inte heller är det det som tråden handlar om. Problemet är att snubbens föräldrar blir pissed när de köper skor åt honom utan förvarning och han säger att de är för trånga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uthärda det, flytta och glömma det.

 

Killen ovanför har rätt. De var lacka och pallade inte ta med dig. När de kom hem och du sa att de var för trånga och inte gillade dem, blev de arga, eftersom de antagligen hade lagt ner både tid och pengar på dem. Dina föräldrar är vanliga människor. De agerar på sitt sett de tror är rätt. Du är inte ensam om detta.

Om nu TS inte hade en jävla susning om att de skulle köpa skor åt honom så kan det inte vara hans fel att hans föräldrar köper fel storlek.

 

Jag sa aldrig att föräldrarna hade rätt. Jag säger att det är så föräldrar tänker ibland.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...