Vad är bäst när det gäller att spela, Lcd Eller Led och vad är skillnaden?
Lcd Vs Led
Det är knappt någon skillnad! Ungefär samma teknik bara att LED ger tunnare TV.
↗ till inläggetOkej tack för den:)Det är knappt någon skillnad! Ungefär samma teknik bara att LED ger tunnare TV.
↗ till inläggetDet är knappt någon skillnad! Ungefär samma teknik bara att LED ger tunnare TV.
LED ger också mycket bättre och skarpare bild än LCD.
↗ till inläggetär det jätte mkt bättre?↗ till inläggetDet är knappt någon skillnad! Ungefär samma teknik bara att LED ger tunnare TV.
LED ger också mycket bättre och skarpare bild än LCD.
sen har jag en till fråga ska en skärm ha mycket ms elr lite?
Lysdioderna vill du inte ska paja i TV'n, men det är samma önskan till LCD.
Pajar en pixel så kan du förvänta dig att det fortsätter och fortsätter konstant, däremot så håller LCD kvalite längre.
LED drar mindre ström iallafall.
↗ till inläggetok men ska en skärm ha Mycket MS eller LITE MS fattar inte riktigt det där ...Lysdioderna vill du inte ska paja i TV'n, men det är samma önskan till LCD.
Pajar en pixel så kan du förvänta dig att det fortsätter och fortsätter konstant, däremot så håller LCD kvalite längre.
led har högre kontrast
↗ till inläggetLite MS, sen måste du veta vad du behöver för anslutningar.↗ till inläggetok men ska en skärm ha Mycket MS eller LITE MS fattar inte riktigt det där ...Lysdioderna vill du inte ska paja i TV'n, men det är samma önskan till LCD.
En del köper skärmar idag bara för att det är "LCD" för ett väldigt billigt pris
när det inte ens är en DVI anslutning tillgänglig.
Ni måste skilja på LED skärm och OLED, OLED är jättesmå lysdioder som fungerar exakt som pixlar, ger bäcksvart skärpa (du kan inte skilja på ifall skärmen är av eller på ens) och väldigt fin kontrast, men finns bara till mobiltelefoner och liknande små skärmar vad jag vet. LED-skärmar och LED TV's däremot är precis som LCD bara det att dom har lysdioder som bakgrundsbelysning (istället för lysrör som vanliga LCD skärmar använder om jag inte misstar mig) vilket ska kontrollera bakgrundsbelysningen mycket bättre och ge bättre kontrast och svärta.
LED är ... ljusare...
Och vanligtvis skarpare.
Jag har ingen koll på just ms, men det tjatas mycket om det på många forum och det ska inte vara någon synlig skillnad mellan 2 ms och 5 ms.
Hade 17ms på min förra skärm och 5 ms på den jag har nu, helt ärligt så kände jag ingen skillnad när jag bytte.