Hoppa till innehåll

The Sims 3


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, jag börjar nu allvarligt fundera på om jag ska köpa sims 3 eller ej. Jag har nyligen tröttnat på tvåan efter sex härliga år fyllda med fantasier, och jag har nästan alla expansioner och många prylpaket till.

Fast, The Sims 3, kommer jag tycka om det (jag älskar the sims 2)

Är det för komplicerat? Är det värt pengarna och är expansionerna roliga?

Nån som kan svara?

/The Queen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tykcer att the sims 3 är aningen bättre än tvåan

det känns lite mer roligare med tex färdigheterna, eftersom att bara för att du klarar tex matlagningen, är du inte stans mästerkock, utan att du måste klara vissa "sidouppdrag" tex att laga X antal rätter.

Du kan även få telefonsamtal från företag som behöver hjälp med olika uppgifter som du kan hjälpa dom med.

Det finns även nya färdigheter som att fiska och trädgårsarbete.

 

Du har mer frihet då du kan gå nästan vart du vill i staden, vilket man inte kan i tvåan, och därför blir man mer isolerad känns det som.

 

Du kan välja roligare sätt att leva, tex att bli fiskare eller att jobba inom jordbruk, då tex dom inte kräver tidning eller dator för att börja jobba, utan du går bara till stranden och börjar fiska.

 

Du kan även välja egenskaper som påverkar hur dom lever, tex om dom ska vara romantiska, eller onda som s*tan.

Varje egenskap gör att din sim vill olika saker, och vill få olika livsönskningar.

 

Det är det jag kan komma med, men det finns mycket mycket mer att se :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va bra!

Jo, jag har spelat det lite med min kompis, men då var det mest hon som spelade, och dte går nog inte så bra för henne (men jag slår vad om att jag är bättre än henne på sims, jag är ju mästare på tvåan).

Men vi skapade en familj och då såg jag alla personlighetsförmågor :D

Men mer än så har jag inte spelat och det blir nog roligare om jag är ensam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va bra!

Jo, jag har spelat det lite med min kompis, men då var det mest hon som spelade, och dte går nog inte så bra för henne (men jag slår vad om att jag är bättre än henne på sims, jag är ju mästare på tvåan).

Men vi skapade en familj och då såg jag alla personlighetsförmågor :D

Men mer än så har jag inte spelat och det blir nog roligare om jag är ensam.

det är ett till plus med the sims 3 ;)

 

om du gillade tvåan så kommer du gilla trean

hade tre expansioner till tvåan, och jag tycker att det är roligare med orginalspelet till TS3 än dom expansionerna till TS2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, jag är ju ett sims-fan så jag måste gilla trean.

Anledningen till att jag inte var så sugen på trean först var för att det inte var roligt att köra trean med min kompis, för det var bara hon som spelade och jag är mycket bättre på sims när jag är ensam.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Du kanske tänker köpa det till PC. Men till Ps3an är jag lite besviken faktiskt. Det finns en gräns på hur mycket man kan bygga i huset, lägga in saker och sådant. Jag tycker det roligaste med Sims är att bygga hus och inreda dem, så det var en besvikelse för mig. Men det är rätt bra, och är nog värt att köpa om du gillade The Sims 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kanske tänker köpa det till PC. Men till Ps3an är jag lite besviken faktiskt. Det finns en gräns på hur mycket man kan bygga i huset, lägga in saker och sådant. Jag tycker det roligaste med Sims är att bygga hus och inreda dem, så det var en besvikelse för mig. Men det är rätt bra, och är nog värt att köpa om du gillade The Sims 2.

jaha, jag tänkte köpa till PS3, men jag gillar också att bygga hus men om det är begränsat...

va dåligt!

Det blir nog i så fall till PC.

jag tycker det är roligt att bygga hus, verkligen.

Jag har inte köpt det än dok, för jag är lite upptagen, men jag kanske köper det till sommarlovet eller liknande, när man är ledig.

Just nu är jag så himla upptagen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gubbarna är ju mycket roligare på 3:an, också kan man fiska! Men sakerna som man kan köpa är roligare på 2:an.

 

Också kan man köpa affärer. Men det dåliga är att man inte kan vara i dom flesta affärerna! Men det är bra att man kan vara ute och gå i stan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fiska kan man göra på sims 2 också, med året runt.

Men jag kollade på lite trailers och walktroughs och det är ju mer frihet oh möjligheter.

Jag ska först leta efter sims 3 till ett bra pris, nån somhar några idéer om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...