↗ till inläggetOk, Najs.Carlo: Den datorn ser fin ut. Den kommer klara dessa spel utmärkt.
Någon som vet svaret på dom andra frågorna?
↗ till inläggetOk, Najs.Carlo: Den datorn ser fin ut. Den kommer klara dessa spel utmärkt.
Någon som vet svaret på dom andra frågorna?
↗ till inläggetJag skulle tagit sandy bridge som snart kommer tillbaks ut i affärerna. Spelen du nämde klarar kortet väldigt bra ja, hur länge det kommer hålla går inte riktigt att svara på.Kommer jag kunna få något bättre till samma pris i sommar?
Under hur lång tid kommer denna datorn att kunna spela dem nya spelen som kommer?
Kommer jag kunna spela spel som: MW, MW2, BO, BC2, BC3, MW3, Crysis, Just Cause 2, Gta 4 och GTA SA?
Behöver jag några fler fläktar?
Behöver jag en processorkylare eller kommer det med?
Har också bestämt mig för att bygga datorn själv, behöver jag något mer till det? Handledsband, skruvkit etc etc.
Är Graffkortet bra, hur länge kommer det klara dom nya spelen?
Hur mycket Ram behöver jag?
Vet att jag är lite jobbig med alla frågor men behöver hjälp.
Ja, det följer med en processorkylare.
Handledsband kan vara bra att ha, men det funkar också att jorda sig genom att ta i chassit då och då, skruvkit behövs ej.
4GB Ram räcker till i stort sett allt idag.
↗ till inläggetSandy Bridge, ok vet inte vad det är men jaja ska nog köra på detta paketet.Jag skulle tagit sandy bridge som snart kommer tillbaks ut i affärerna. Spelen du nämde klarar kortet väldigt bra ja, hur länge det kommer hålla går inte riktigt att svara på.
Ja, det följer med en processorkylare.
Handledsband kan vara bra att ha, men det funkar också att jorda sig genom att ta i chassit då och då, skruvkit behövs ej.
4GB Ram räcker till i stort sett allt idag.
Vad är Sandy Bridge?
↗ till inläggetFast GTX 590 eller HD6990 kommer knappast vara relevant för honom. Bara kortet slår nästan hans budget. Men det är ändå värt att vänta lite då det händer mycket på processormarknaden de närmaste månaderna.http://www.inet.se/kundvagn/visa/191561/2011-02-10
Jag råder dig starkt att vänta in på våren och i början av sommar, det kommer kasta sig ut nya kretsar till moderkort med stöd för nya generationer av processorer från AMD t.ex som kommer leverera dubbla kraft av dagsläget.
Även så släpps GTX 590 och HD 6990, du nämnde att du vill ha ett så kraftigt grafikkort som möjligt.
I nuläget skulle mitt förslag till dig se ut såhär: http://www.inet.se/kundvagn/visa/197448/2011-02-13
Lås upp grafikkortet så har du samma spelprestanda som paketet Ryssfemma linkade fast för 1000kr mindre samt att du i det här fallet har kraft nog från nätaggregatet att köra två stycken grafikkort till nästan dubbla spelprestandan. AMD har verkligen lyckats med Crossfireskalningen med 6xxx serien så det är inget man vill gå miste om.
Fast om du nu ska köpa allt i sommar så är du på tok för sent ute att fråga vad du behöver, vänta helt enkelt tills dess.
Sandy bridge är processorer från Intel, och paketet ser bra ut :o här kommer svaren som jag vet på:
1: Nja, i så fall en veldigt liten skillnad.
2: Långt på High i alla fall
3: Ja
4: Fläktarna är bra, dock skulle jag ha köpt till en "Scythe"-fläkt, är bra har jag läst.
5: Det kommer mer, fast om du ska spela spel 24/7 så kan du köpa till en bättre senare.
6: Skruvar och kablar följer med, Esd handledsband behöver du om du inte vill riskera. (Rekommenderar i alla fall att du köper till.)
7: Det är bra, fast om du ska spela "Hardcore spel" så rekommenderar jag att du kör 2-kort.
8: Beror på, 4gb räcker bra :)
EDIT: Vänta inte i fall du inte har pengar nu, får då kommer det överstiga din budget
↗ till inläggetKan inte hålla med dig där, sommaren är nästan ett halvår bort och med tanke på att AMD snart släpper bulldozer och att det dessutom rasar in nya grafikkort på marknaden lär det ha hänt ett och annat tills dess.1: Nja, i så fall en veldigt liten skillnad.
↗ till inläggetJa men han menar nu väll? Inte sen elr?Kan inte hålla med dig där, sommaren är nästan ett halvår bort och med tanke på att AMD snart släpper bulldozer och att det dessutom rasar in nya grafikkort på marknaden lär det ha hänt ett och annat tills dess.
Du svarade väl på hans första fråga? ("Kommer jag kunna få något bättre till samma pris i sommar?") Antog i alla fall det eftersom du skrev
1: Nja, i så fall en veldigt liten skillnad.
↗ till inläggetSåg inte att han skrev sommar, i så fall ja, men jag tror att budgeten kommer bli dyrare om han sattsar på dom nya grafikkorten.Du svarade väl på hans första fråga? ("Kommer jag kunna få något bättre till samma pris i sommar?") Antog i alla fall det eftersom du skrev
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in