Hoppa till innehåll

Headsets


FreakyStyley
 Dela

Rekommendera inlägg

Gjorde en liknande tråd för ett tag sedan men märkte precis att mitt ljudkort stödjer 7.1. Så jag skulle behöva tips på nåra bra headsets med 7.1, helst så billigt som möjligt.

G35 är nog den enda jag vet som stödjer 7.1 och dem är bra jag har testat men för fan om du ska ha 7.1 kör på högtalare. Om du spelar FPS spel så är nog stereo tillräcklig imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

G35 är nog den enda jag vet som stödjer 7.1 och dem är bra jag har testat men för fan om du ska ha 7.1 kör på högtalare. Om du spelar FPS spel så är nog stereo tillräcklig imo.

Finns mer hörlurar med 7.1, har sett flera. Vill ha det till hörlurar, hatar att spela med högtalare, fick nya nyligen också.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst finns det 7.1/5.1 lurar, men då är det sånna med ett USB ljudkort som du kopplar in och sen så har headsetet någon form av programvara som får ljudet att låta som surround. (Exempel). Vill du ha sådana skulle jag gått på den jag länkade eller något från SteelSeries.

 

Letar du efter ett headset som använder ditt ljudkorts surround-utgångar så kan du nog bara glömma det.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst finns det 7.1/5.1 lurar, men då är det sånna med ett USB ljudkort som du kopplar in och sen så har headsetet någon form av programvara som får ljudet att låta som surround. (Exempel). Vill du ha sådana skulle jag gått på den jag länkade eller något från SteelSeries.

 

Letar du efter ett headset som använder ditt ljudkorts surround-utgångar så kan du nog bara glömma det.

Trodde att man behövde ha 7.1 på sitt ljudkort för att kunna använda hörlurar med 7.1. Kanske köper dom, men väntar på fler tips.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...