Hoppa till innehåll

Otroligt Många Avstängda?


Rekommendera inlägg

Undrar vad det nya verktyget går efter, IP-adressen? det kanske är därför bland annat du & jag..

Nej, men hörde att PissWasser fick en varning för en användare som han hade fyra år sedan, det är rätt lågt, då han sköter sig i övrigt.

 

 

3 år tror jag

 

För att kommentera ovanstående så lägger jag lite fakta på bordet för alla intresserade (detta är ett undantag då vi vanligtvis ej kommenterar användare, men med tanke på ovanstående inlägg så känns det befogat):

 

PissWasser, dubbelanvändare: Blargh (avstängd), PissWasser varnad.

 

PissWasser

Registrerad: 15/11-2007

Senast använd: 13/03-2011 14:07:18

 

Blargh

Registrerad: 08/03-2009

Senast använd: 19/02-2011 21:28:29

Senaste inlägg: http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...p;#entry1848867 (Se gärna vem som svarar ca 4 minuter senare...)

Så nej, vi letar inte efter dubbelanvändare där man registrerat en användare för 3-4 år sedan och sedan bara låtit den ligga eller liknande... Så varningen är så rättvis den kan bli och helt enligt reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Undrar vad det nya verktyget går efter, IP-adressen? det kanske är därför bland annat du & jag..

Nej, men hörde att PissWasser fick en varning för en användare som han hade fyra år sedan, det är rätt lågt, då han sköter sig i övrigt.

Jag hade en användare som jag inte rört sedan 2008. Skickade bara pm till admin och han tog bort den! :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Admin, hur gör detta verktyg för att hitta proxy-användare? Det måste ju nästan vara omöjligt! Förklara...

Det känns väl synnerligen dumt. Förklarar han hur det går till så kommer väl bara fler hitta sätt att ta sig runt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Admin, hur gör detta verktyg för att hitta proxy-användare? Det måste ju nästan vara omöjligt! Förklara...

Oftast räcker det med att bara pinga IP'n för att få fram att det är en proxy. Sen finns det ju fully-anonymous proxys där sidan inte har en aning om att han använder en proxy.

 

Anonymity levels - applies for http/https proxies only.

Level 1: No anonymity; remote host knows your IP and knows you are using proxy.

Level 4: Low anonymity; remote host does not know your IP, but it knows you are using proxy.

Level 8: Medium anonymity; remote host knows you are using proxy, and thinks it knows your IP, but this is not yours (this is usually a multihomed proxy which shows its inbound interface as REMOTE_ADDR for a target host).

Level 16: High anonymity; remote host does not know your IP and has no direct proof of proxy usage (proxy-connection family header strings). If such hosts do not send additional header strings it may be considered as high-anonymous. If a high-anonymous proxy supports keep-alive you can consider it to be extremely-anonymous. However, such a host is highly possible to be a honey-pot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[quote name='admin' date='12/03-2011 15:22:16' post='1856162'

 

Vidare så kommer vi att införa en "andra chans", vilket innebär att man får komma tillbaka efter att ha varit avstängd ett år. För att ta del av "andra chansen" så krävs det att man mejlar [email protected] och ber om en "andra chans". Får man detta så kommer en varning att dras bort från användaren man blev avstängd med och man kan igen använda sin användare.

Admin, en fråga bara. Har man hur många "andra chanser" på sig som helst? Eller bara en?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men, gud sluta störa dig på allt jag skriver va??

Okej, men tack för svaret, då vet jag <_<

Hm, jag gav dig ett svar & du börjar böla? Bra att veta nästa gång man ska svara på något du undrar över.

 

OnT: Stäng av alla som använder proxy imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, jag gav dig ett svar & du börjar böla? Bra att veta nästa gång man ska svara på något du undrar över.

 

OnT: Stäng av alla som använder proxy imo.

Han har väl stängt av alla som använder proxy? de som han hittat iaf.

Han gav ju en varning till dubbelanvändare men stängde av de som använde proxy.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...